به گزارش ایرنا حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز دوشنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برخورد با اخلاگران اقتصادی در اولویت دستگاه قضایی قرار دارد به طوری که تاکنون با برخورد جدی با محتکران، کالاهای زیادی از جمله 2 هزار و 600 تن برنج در استان کشف شده و در حال توزیع در بازار مصرف است.
وی گفت: انتظار مردم و رهبری این است که قبل از وقوع جرم اقدامات پیشگیرانه در دستور کار مسئولان قرار گیرد تا شاهد نوسانات اقتصادی که در ماههای اخیر به اوج خود در 40 سال اخیر رسیده است، نباشیم.
وی با بیان اینکه مسئولان باید با پیش بینی آینده و انجام اقدامات لازم از بروز هرگونه مشکل پیشگیری کنند افزود: زمانی که کالایی چه به صورت احتکار شده و یا به صورت قانونی در انبارها کشف و گزارش شد باید به سرعت برای ثبات اقتصادی و تعدیل قیمت ها در بازار مصرف عرضه شود.
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با اشاره به آیین نامه جدید قوه قضاییه در زمینه اقتصادی برگرفته از اذن رهبری گفت: پس از ابلاغ این آیین نامه به استان، در چند روز اخیر شعبه ویژه بازپرسی شکل گرفته است.
وی تصریح کرد: هم اینک یک پرونده کلان اقتصادی در استان تشکیل و بیش از 10 نفر در این رابطه دستگیر شده اند.
حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: این پرونده در حال سیر مراحل اولیه است که اطلاعات آن بعد از تکمیل در اختیار اصحاب رسانه قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به حادثه خیر بودن سیستان و بلوچستان از نظر تصادفات جاده ای گفت: ضروری است در این استان علاوه بر زیر ساخت های ترافیکی به فرهنگ سازی برای کاهش تلفات انسانی در جاده ها توجه شود.
رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه بزرگترین سرمایه یک کشور نیروی انسانی آن است، افزود: سیستان و بلوچستان هم اینک رتبه حدود 6 کشور در زمینه پر حادثه بودن و رتبه 15 از نظر بیشترین مجروحان حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده که این آمار نامطلوب است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان وسیع ترین و پهناورترین استان کشور از نظر داشتن بزرگراه فقیرترین استان به حساب می آید به طوری که با دارا بودن 11.5 درصد گستره کشور تنها افزون بر 273 کیلومتر بزرگراه دارد.
استانی که طول شمالی ترین نقطه (هیرمند) تا جنوبی ترین نقطه آن (چابهار و گواتر) بیش از هزار کیلومتر و هر روز شاهد تصادف ها و حوادث رانندگی در جاده های اصلی و فرعی است و از همه مهمتر رفت و آمد خودروهای ترانزیتی در مسیر میلک- چابهار است ایجاب می کند بیشترین بزرگراه را داشته باشد اما فقیرترین از این بابت است.
برای شتاب بخشی به توسعه سیستان و بلوچستان باید مؤلفه ها و عواملی که باعث بهبود زیر ساخت های راهسازی می شود مد نظر قرار گیرد.
از منظر کارشناسان بر اساس آخرین آمار طول بزرگراههای سیستان و بلوچستان تا پایان سال 96، افزون بر 273 کیلومتر گزارش شده است که 1.9 درصد از بزرگراههای در حال استفاده کشور را شامل می شود درحالی که با توجه به مطالعات انجام شده برای تبدیل کریدورهای شمال- جنوب و شرق به غرب به بزرگراه نیاز به ساخت هزار و 365 کیلومتر بزرگراه در سطح این استان با اعتبار افزون بر سه هزار میلیارد تومان است.
این استان به لحاظ گستردگی راههای ارتباطی دارای 2 اداره کل راه و شهرسازی و 2 قرارگاه پلیس راه در «زاهدان» مرکز استان با زیر پوشش قرار دادن مناطق مرکزی و شمالی و «ایرانشهر» با زیر پوشش داشتن راههای جنوب استان، است.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.