یدالله کسایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال گذشته چهار هزار و 639 پرونده در خصوص جرم ایراد ضرب و جرح عمدی در محاکم قضایی استان مورد رسیدگی قرار گرفت در حالیکه این تعداد در سال ماقبل ان یعنی 94، بیش از پنج هزار و 70 پرونده بود.
وی افزود: همچنین طی مدت یاد شده با کاهش 2 و یک درصدی پرونده های مربوط به ایراد صدمه عمدی روبرو بوده ایم بطوریکه سال گذشته سه هزار و 178 مورد پرونده در این زمینه وارد محاکم قضایی استان شد، ولی این تعداد در سال 94 سه هزار و 246 پرونده بود.
کسایی یادآور شد: در حوزه تخریب اموال منقول و غیر منقول سال گذشته 2 هزار و 389 پرونده به دستگاه قضایی استان وارد شد که در مقایسه با سال 94 که 2 هزار و 663 پرونده رسیدگی شد کاهش 10 و سه دهم درصدی را نشان می دهد.
به گفته وی، یک هزار و 116 مورد پرونده در بخش تصرف عدوانی سال گذشته در محاکم قضایی این استان تشکیل شد که 11 و 2 دهم درصد در مقایسه با سال ماقبل کاهش یافته چرا که سال 94 پرونده های این حوزه یک هزار و 257 مورد بوده است.
وی همچنین به پرونده های بخش مواد مخدر در این استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته 867 پرونده حمل مواد مخدر در محاکم قضایی استان مورد رسیدگی قرار گرفت که با توجه به اینکه سال ماقبل 896 پرونده در این زمینه بررسی شد، با کاهش سه و 2 دهم درصدی روبرو بوده ایم.
وی افزود: همچنین در بخش جرم مزاحمت تلفنی تعداد پرونده های تشکیل شده کاهش قابل توجه 38 و یک دهم درصدی داشته ایم یعنی پارسال 967 مورد پرونده در این زمینه تشکیل شد در حالیکه این تعداد در سال ماقبل یک هزار و 563 مورد بوده است.

** افزایش پرونده های توهین به اشخاص در دادگستری ایلام
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام گفت: با وجود آنکه از 10 جرم مشهود در این استان شاهد کاهش آنها در هفت مورد بوده ایم ولی در سه مورد نیز طی سال 95 به نسبت سال 94 افزایش ورودی پرونده داشته ایم.
کسایی اظهار کرد: یکی از مواردی که با افزایش پرونده ها روبرو بودیم بخش توهین به اشخاص عادی است که سال گذشته سه هزار و 984 مورد پرونده در این حوزه تشکیل شد ولی این تعداد در سال ماقبل سه هزار و 564 پرونده بوده که حاکی از افزایش 11 و هشت دهم درصدی است.
وی یاآور شد: محاکم قضایی استان سال گذشته سه هزار و 91 پرونده را در زمینه تهدید اشخاص مورد رسیدگی قرار دادند درحالیکه این تعداد در سال 94، 2 هزار و 966 پرونده بود که نشان دهنده رشد چهار و 2 دهم درصدی پرونده های این بخش است.
معاون رئیس کل دادگستری استان ایلام اضافه کرد: یکی از جرائمی که در استان ایلام شاهد افزایش آن در سال 95 بودیم ، مسئله کلاهبرداری و فروش مال غیر است.
به گفته کسایی، پارسال یک هزار و 19 پرونده در این زمینه تشکیل شد در حالیکه این تعداد در سال ماقبل 982 پرونده بود که بیانگر رشد سه و هشت دهم درصدی پرونده ها در این حوزه است.
خبرنگار: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
6119/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.