به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی روز شنبه در دیدار معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور با وی اظهار داشت: خوشبختانه سفرهای آقای نمکی به این استان از جمله سفرهایی است که مصوبات آن به طور جدی پیگیری می شود.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: صفات والا و بی نظیر مردم این استان به درستی در کشور بازگو نشده و متاسفانه صفات نامناسب یک گروه خاص به کل مردم سیستان و بلوچستان تعمیم داده شده است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان ادامه داد: مردم سیستان و بلوچستان در حفظ ناموس و غیرت کم نظیر هستند به طوری که کمترین آمار طلاق کشور مربوط به این استان است و این به معنای انسجام خانواده است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: مهمان نوازی نیز یکی دیگر از صفات والای مردم این استان است به طوری که اگر قاتل پدر فردی وارد خانه اش شود به حرمت مهمان بودن، به وی امان می دهد.
آیت الله سلیمانی با اشاره به نیازهای فرهنگی این استان تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی در این استان جزء حیاتی ترین نیازهاست چرا که در این نقطه از ایران اسلامی مسائل قومی و مذهبی مطرح است و این شورا می تواند حلقه اتصال باشد.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: فرهنگ عمومی موضوع مهمی است که همه ما وظیفه داریم از آن دفاع کنیم اما متاسفانه این شورا فاقد اعتبار و بودجه است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان بدون هیچگونه اعتباری بار این شورا را به دوش می کشد بر همین اساس انتظار می رود ردیف بودجه ای برای آن اختصاص یابد.

**ارزیابی اولویت های اعتباری سیستان و بلوچستان
معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه نیز در این دیدار هدف از سفرش به سیستان و بلوچستان را ارزیابی اولویت های اعتباری این استان در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، علمی، بهداشتی و امنیتی عنوان کرد.
سعید نمکی خاطر نشان کرد: استان های سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، کردستان، خوزستان، ایلام و کرمانشاه در سازمان برنامه و بودجه به عنوان استان های ویژه انتخاب شده اند.
وی ادامه داد: این استان ها نیازمندی های ویژه ای دارند که توجهاتی ویژه را می طلبد به همین دلیل برای بررسی اولویت های اعتباری به همراه هیأتی به هر یک از این استان ها سفر می کنیم.
معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: در این سفر بعد از انجام بازدید از همه بخش ها، نظرات جمع بندی می شود و بر مبنای اولویت های ضروری استان اعتباراتی متناسب با توان بودجه 97 کشور اختصاص داده خواهد شد.
وی اظهار داشت: در این سفر همچنین نیازهای استان در حوزه های علمی، فرهنگی، امنیتی، دفاعی، آموزشی، بهداشتی و گردشگری بررسی خواهد شد تا بر مبنای این اولویت ها برای بودجه 98 کشور برنامه ریزی شود.
نمکی افزود: در پایان این سفر کمیته اجرایی در سطح استان تشکیل می شود که ریاست آن بر عهده استاندار و دبیری آن بر عهده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان است.
وی اظهار داشت: این کمیته هر ماه یک نشست برگزار می کند و گزارش پیشرفت کاری در حوزه های یاد شده به تهران ارسال می شود.

**مصلی جدید زاهدان نیازمند ردیف بودجه است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار به موضوع ساخت مصلی جدید زاهدان اشاره کرد و گفت: این مصلی یکی از طرح هایی است که ردیف بودجه ندارد و اگر برای این امر اعتباری در نظر گرفته شود روند ساخت آن تسریع خواهد شد.
غلامرضا مالکی افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده قرار بود این مصلی در طول 6 سال ساخته شود اما اکنون چهار سال از آغاز عملیات اجرایی آن می گذرد و این طرح در مرحله دیوارکشی است.
وی خاطر نشان کرد: تلاش های زیادی برای دریافت ردیف بودجه برای این طرح انجام شد اما متاسفانه تاکنون به نتیجه نرسیده است که در این سفر انتظار می رود این موضوع نیز بررسی شود.
به گزارش ایرنا معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور صبح امروز وارد زاهدان شد و در نخستین نشست کاری خود با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان دیدار کرد.
سعید نمکی تا روز دوشنبه هفته جاری مهمان سیستان و بلوچستان است و بازدید از شهرهای زاهدان، ایرانشهر، نیکشهر و چابهار از جمله برنامه های کاری وی در این سفر خواهد بود.
9908** 3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.