به گزارش ایرنا سید عباس صالحی روز پنجشنبه در نشست با کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همکاران ما در استان ها صف مقدم حوزه فرهنگ و هنر هستند که زحمات قابل توجهی را به دوش می کشند.
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان هم از نظر سابقه تاریخی و هم در جایگاه فعلی ظرفیت های فراوانی دارد که همکاران ما در استان به فرهنگ این منطقه خدمت می کنند.
صالحی تصریح کرد: فرهنگ و هنر جان مایه یک جامعه است و به میزانی که فرهنگ و هنر شاداب، پویا و سرزنده باشد جامعه هم زنده و پویاست.
وی ادامه داد: هر چقدر به فرهنگ ایران به طور عام و فرهنگ استانها به طور خاص بپردازیم به ماندگاری ایران اسلامی کمک کرده ایم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وجود برخی کمبودها و مشکلات اداری در ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هر کاری احترام خاص خود را دارد برخی کارها به گِل انسان و برخی کارها به جان و دل انسان ها می پردازند.
وی ادامه داد: وسعت و پراکندگی، شرایط اقلیمی، تنوع قومی و زبانی، فضای مرزبانی از جمله شرایط سیستان و بلوچستان است که سختی های کار فرهنگی را مضاعف می کند اما همکاران ما می دانند که این سختی به خاطر یک کار بزرگ یعنی بالندگی روح و جان آدمی است.
صالحی خاطر نشان کرد: افزایش منزلت ادارات کل و شهرستانی یکی از راه هایی است که می تواند بخشی از مشکلات پیش رو را حل کند که در این راستا امروز تفاهم نامه ای با استانداری سیستان و بلوچستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در همین راستا منعقد شد.
وی بیان کرد: برای رسیدن به این منزلت باید استاندار، شهردار و دیگر دستگاه ها بدانند که ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی اداراتی صرفا مصرف کننده اعتبار استانی نیستند بلکه در جایگاه تعامل و تبادل قرار دارند.
به گزارش ایرنا در ابتدای این نشست معاون توسعه و برنامه ریزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده روسای ادارات شهرستانی و نماینده کارکنان قراردادی مشکلات و خواسته های خود را با محوریت کمبود نیروی متخصص، کمبود مراکز فرهنگی و هنری در شهرهای سیستان و بلوچستان، وضعیت ناپایدار شغلی برخی کارکنان این اداره کل و مشکلات به وجود آمده در زمینه مصوبه تعطیلی دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر را مطرح کردند.
سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز /پنجشنبه/ وارد فرودگاه بین المللی زاهدان شد و مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان و دیگر مسئولان استانی قرار گرفت.
3213**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.