حسین شهدادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بندر شهیدبهشتی چابهار با ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری هشت و نیم میلون تن کالا، زیرساخت ها و تجهیزات مناسب یکی از مکان های مناسب برای ورود کالاهای اساسی به کشور است.
وی بیان کرد: پیگیری های وزارت راه و شهرسازی، سازمان بنادر و دریانوردی و مساعدت شورای عالی ترابری وزارت راه و شهرسازی سبب شده تا امکان پهلوگیری و تخلیه کشتی های حامل کالاهای اساسی مورد نیاز کشور در بندر چابهار فراهم شود.
معاون اداره کل بنادر و دریانوردی استان تصریح کرد: با توجه به پراکندگی حدود 20 درصد جمعیت کل کشور در استانهای شرقی و جنوب شرق و فعالیت حدود 19 درصد واحدهای تولیدی گوشت سفید، تخم مرغ و دامپروری در این استانها که اکثر نهاده های مورد نیازشان از خارج کشور تأمین می شود، بندر چابهار می تواند در این زمینه نقش مناسبی را ایفا کند.
وی با بیان اینکه سالانه 12 میلیون تن کالای اساسی و غلات از قبیل ذرت، سویا، روغن خوراکی، جو و گندم به کشور وارد می شود، خاطرنشان کرد: میزان کالای مورد نیاز استانهای شرقی و جنوب شرق با طی مسافت 770 مایل دریایی در سایر بنادر جنوبی کشور تخلیه می شود که مسافت زمینی حمل شده به مراکز استانهای مذکور به طور متوسط 265 کیلومتر نسبت به فاصله چابهار تا این مراکز بیشتر است.
معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در صورت اختصاص 20 درصد از تخلیه کالاهای اساسی به بندر چابهار هزینه تمام شده واردات کالاهای اساسی مورد نیاز اقشار مختلف جامعه برای استانهای شرقی و جنوب شرق کاهش قابل توجهی خواهد یافت.
شهدادی گفت: تمام تلاش این اداره کل، تسهیل ترانزیت در راستای رقابت پذیری خدمات بندری و کاهش هزینه تمام شده کالای ترانزیتی از طریق بندر چابهار است که برای تحقق این موضوع تشریک مساعی تمام دستگاههای مرتبط با موضوع ترانزیت ضروری است.
3043 ** 6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.