حسین شهدادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از پهلوگیری این کشتی و تخلیه آن به وسیله کامیون از مسیر ترانزیتی چابهار- میلک به کشور افغانستان ترانزیت می شود.
وی بیان کرد: پس از تکمیل فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار با سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری دولت و افزایش تخلیه و بارگیری این بندر به هشت و نیم میلیون تن از سال گذشته ترانزیت کالا با ورود و حمل گندم اهدایی هند به افغانستان رونق گرفته است.
شهدادی افزود: پس از ترانزیت موفقیت آمیز محموله گندم اهدائی هندوستان به افغانستان، نخستین محموله حبوبات ترانزیتی نیز از مبدا این کشور به مقصد افغانستان وارد بندر چابهار شده است.
وی ادامه داد: با سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی در ایجاد زیرساختهای بندری و تامین تجهیزات راهبردی تخلیه و بارگیری بستر مناسب ترانزیت از طریق بندر چابهار به مقصد افغانستان ایجاد شده است.
شهدادی تصریح کرد: تسهیل ترانزیت کالا در راستای رقابت پذیری خدمات بندری و کاهش هزینه تمام شده کالای ترانزیتی از طریق بندر چابهار از اقدامات و برنامه های سازمان بنادر در چابهار است.
معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان همکاری مناسب تمام دستگاههای اجرایی برای ترانزیت کالا را از بندر چابهار خواستار شد.
وی بیان کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته تلاش خواهیم کرد با کسب رضایت تجار افغانستانی از تمام ظرفیت های ترانزیتی برای ترانزیت کالا به این کشور استفاده کنیم.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.