حبیب درگاهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است این 19 کاروان سلامت با حضور پزشکان متخصص ارتوپد، قلب و عروق، داخلی، مغز و اعصاب، زنان و زایمان، چشم پزشکی، دندانپزشکی و جراحی عمومی در مدت حضور خود در همه شهرستان های استان سیستان و بلوچستان به مدت یک هفته به مردم محروم و کمتر برخوردار این استان خدمات رایگان آموزشی، بهداشتی، درمانی و دندانپزشکی ارائه کنند.
وی ادامه داد: این اقدام پس از مکاتبه با مدیر کل خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت به منظور ارتقای سطح خدمات قابل ارائه به آسیب دیدگان این حادثه و همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان سیستان و بلوچستان برای ارائه خدمات و پشتیبانی لازم و همچنین تامین 10یونیت دندانپزشکی برای جمعیت استان های معین با توجه به نیاز ساکنان این مناطق آسیب پذیر صورت می پذیرد.
سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر توضیح داد: همچنین هماهنگی های لازم با دهیاری ها، مسئولان استان و شهرستان و شبکه بهداشت و درمان شهرستان های استان سیستان و بلوچستان برای نیازسنجی، استقرار بیمارستان صحرایی و تامین دارو برای بیماری های شایع منطقه انجام شده است.
درگاهی اضافه کرد: این کاروان ها با مشارکت تیم درمانی و پیراپزشکی داوطلب جمعیت هلال احمر استان های گیلان، سمنان، خراسان رضوی، کردستان، مرکزی، قزوین، خوزستان، قم، فارس، گلستان، همدان، آذربایجان شرقی و غربی، تهران، مازندران، اصفهان، کرمان، اردبیل و یزد به شهرستان های چابهار، هیرمند، زهک، نیکشهر، سیب و سوران، هامون، قصرقند، سرباز، فنوج، نیمروز، مهرستان، زاهدان، خاش، میرجاوه، کنارک، سراوان، ایرانشهر،زابل و دلگان اعزام شوند.
وی اظهار داشت: به علاوه پیش بینی های لازم برای همکاری جمعیت استان های زنجان، هرمزگان و البرز در صورت نیاز به عنوان استان های معین صورت گرفته است.
سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با اشاره به راه اندازی کمپین «نذر آب» در مناطق حادثه دیده و متاثر از خشکسالی در استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: در قالب این کمپین تلاش خواهیم کرد تا کمک های نقدی و غیرنقدی مردم کشور را جمع آوری کرده و در راه بهبود وضعیت معیشت، آب و زندگی مردم این استان محروم و کمتر برخوردار هزینه کنیم.
وی تاکید کرد: با توجه به وقوع خشکسالی در استان های جنوبی و شرقی کشور، به ویژه استان سیستان و بلوچستان و راه اندازی کمپین «نذر آب» توسط جمعیت هلال احمر، طی بخشنامه ای از تمام استان ها درخواست کرده ایم تا با اتخاذ راهکارهای متنوع و بومی برای جلب حداکثری مشارکت های نقدی و غیر نقدی مردمی ( تانکرآب، بطری های آب) در سطح شعب تابعه و مراکز استانی اقدام عاجل کنند.
وی خاطرنشان کرد: استقرار صندوق های جمع آوری کمک های مردمی و دستگاه های پوز در مراکز و معابر پرتردد شهرها، مساجد و میعادگاه های نماز جمعه با همکاری و هماهنگی با ائمه جماعت و جمعه، بهره گیری گسترده از ظرفیت های تبلیغاتی شهرها، خبرگزاری ها و نشریات محلی به همراه مراکز سیمای استان ها، دعوت از اعضای داوطلب، خیرین نیکوکار جمعیت، صاحبان صنایع و حرف و موسسات مردم نهاد، نهادهای دولتی و غیر دولتی برای حضور در پای صندوق های جمع آوری کمک و مشارکت مادی و مالی برای تامین آب مورد نیاز نیز بخش دیگری از فعالیت هایی است که از سوم مرداد در سراسر کشور به حالت اجرا درآمده است.
وی گفت: یکی از اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، اصل خدمات داوطلبانه است و بر این اساس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با هدف سازماندهی، انسجام بیشتر و بهتر فعالیت ها و خدمات داوطلبان جمعیت هلال احمر و حمایت از نیازمندان و اقشار آسیب پذیر و کم برخوردار جامعه تشکیل شده است.
سرپرست سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر تصریح کرد: ارائه خدمات حمایتی و اجتماعی به نیازمندان و آسیب پذیرترین افراد جامعه با استفاده از منابع و کمک های داوطلبانه خیرین و داوطلبان از جمله وظایف سازمان داوطلبان است.
درگاهی با تاکید بر تغییر نگرشی که کار خیر را مختص افراد متمکن و متمول می داند، افزود: همه افراد می توانند با انواع کارهای خیر در این زمینه مشارکت داشته باشند.
وی گفت: سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، در فراز و نشیب سنوات مختلف فعالیت خود، اقدامات متعدد و بیشماری را به نفع نیازمندان و افراد کم برخوردار جامعه انجام داده و از بدو تأسیس و تکوین خود تاکنون، وظایف اصلی خود یعنی جذب و بهره گیری از خدمات داوطلبانه با هدف حمایت از اقشار آسیب دیده و آسیب پذیر را در حد توان به انجام رسانیده است.
اجتمام *7029 * 3063
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.