به گزارش ایرنا حمیدالدین یوسفی روز چهارشنبه در نشست مشترک با علما، معتمدان و اعضای شورای تامین خاش افزود: این شهرستان با شرایط خاص، مواهب طبیعی، ظرفیت های گردشگری، کشاورزی، مرز، صنایع و معادن سرشار از نعمت و فرصت است.
وی بیان کرد: خاش به عنوان مرکز ثقل طوایف، همزیستی مسالمت آمیز، تنوع اقوام و مذاهب جایگاهی ویژه و شاخصی در سیستان و بلوچستان دارد.
فرماندار سابق سرباز اظهار داشت: در فضای امن و توام با آرامش توسعه، عمران، آبادانی، اشتغال، کارآفرینی و استفاده از منابع به وجود می آید.
وی سنت غلط تیراندازی در مراسم های عروسی را آسیب جدی و معضلی آزار دهنده برای خانواده و جامعه عنوان و تاکید کرد باید برای برچیدن این سنت غلط همگان تلاش کنند.
یوسفی وجود 170 بیمار تالاسمی در خاش را نتیجه ازدواج های فامیلی دانست و افزود: برای جلوگیری از ازدواج هایی که منجر به هزینه برای خانواده ها و جامعه می شود باید کارهای فرهنگی انجام داد.
امام جمعه شهرستان خاش نیز با گرامیداشت دهه کرامت اظهار داشت: تلاش همه ی اقشار جامعه برای دور کردن مردم از اختلافات، نا امنی ها، برقراری صلح و سازش در جامعه ضروری است.
حجت الاسلام غلام رضا دهقان بر ضرورت استفاده درست از فضای مجازی و صرفه جویی در مصرف آب و برق و پیشگیری از آسیبب های اجتماعی تاکید کرد.
امام جمعه مسجد جامع الخلیل اهل سنت شهرستان خاش بیان کرد: مسلمان کسی است که مردم از دست و زبان او در امان باشند.
مولوی محمدعثمان قلندرزهی ادامه داد: دشمنان برای ناامن کردن، به شایعاتی مانند دزدیدن بچه ها، زنان و غیره دامن می زنند و جو را تخریب و جامعه را ملتهب می کنند.
وی ادامه داد: برای مقابله با این گونه ترفند ها و مقابله با سارقان، مجرمان و افراد خطاکار باید حدود و دستورات الهی مورد توجه باشد.
امام جمعه مسجد جامع امام حسین(ع) اهل سنت خاش هم با اشاره به اینکه برای مقابله با هرگونه آسیب ها کاستی هایی وجود دارد تاکید کرد: مسئولان در دولت قوی هستند و در جامعه زمینه برای برخورد با مجرمان و گروهک های خرابکار وجود دارد.
مولوی عبدالواحد ریگی اظهار داشت: اگر مردم و مسئولان با قوت پای کار نباشند و نتوانند با مجرمان برخورد کنند، ناامنی ها محو نمی شود.
مولوی عبدالمالک رحیمی امام جمعه اهل سنت ایرندگان هم گفت: نشست های هم اندیشی باید یک نوع خروجی داشته باشد و همه اقشار جامعه اعم از علما و بزرگان باید با دلسوزی پای کار باشند.
نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: نشست های هم اندیشی و همفکری با حضور علما، مسئولان، بزرگان، معتمدان و غیره با توجه به وجود ظرفیت ها، توانمندی ها و نیز وجود مشکلات و آسیب ها از ضرورت های مهم است.
علی کرد اظهار داشت: در روزهای اخیر قتل هایی صورت گرفت که افرادی بیگناه مورد هدف قرار گرفتند.
وی بیان کرد: واژه ترور با وقوع قتل متفاوت است و باید از اتهام زدن به همدیگر اجتناب کنیم.
دادستان شهرستان خاش و فرمانده انتظامی و شماری از سران قبائل و معتمدان این شهرستان نیز در سخنانی بر ضرورت تعامل اقشار جامعه با نیروهای امنیتی، انتظامی و قضایی در جهت حفظ امنیت و کمک به برخورد با مجرمان و ارائه راهکارهای مناسب برای حل مشکلات تاکید کردند.
خاش از توابع سیستان و بلوچستان در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.
7310**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.