عبدالغفور ایران نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مشکل کمآبی در 400 روستای شهرستان چابهار به یک معضل بزرگ تبدیل شده است
وی بیان کرد: رسیدگی به حل مشکلات مردم حوزه انتخابیه چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند ضروری است و باید هر سریعتر برای لایروبی چاهها، حفر چاه جدید، کف شکنی و افزایش اعتبارات آبرسانی سیار توجه ویژه شود.
وی گفت: در برخی از روستاها نزاع و درگیری بر سر تقسیم آب وجود دارد و بارها کشاورزان و مردم روستایی برای رسیدن به آب با مشکلات فراوانی مواجه هستند.
وی با اشاره به توزیع 15 لیتر آب در شبانه روز در روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان بیان کرد: در صدها روستا حتی همین 15 لیتر سهمیه هم توزیع نمی شود و مردم هر تانکر آب را بیش از 100 هزار تومان خریداری می کنند.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: راهکارهای مختلفی برای گذر از مشکل کم آبی وجود دارد و باید هر چه سریعتر بیش از 200 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح های نیمه تمام آبرسانی شهرستان های چابهار، کنارک، قصرقند و نیکشهر اختصاص یابد.
ایران نژاد تکمیل طرح 100 هزار هکتاری آبیاری تحت فشار در جنوب سیستان و بلوچستان، اختصاص 200 تانکر جدید برای تقویت ناوگان آبرسانی سیار، اختصاص حدود 300کیلومتر لوله برای مهار آب چشمه ها و کف شکنی، لایروبی و حفر بیش از 130 چاه آب آشامیدنی را خواستار شد.
وی بر ساخت آب شیرین کن با ظرفیت بیش از یک میلیون مترمکعب در پنج نقطه ساحلی از زرآباد کنارک تا گواتر و پسابندر چابهار تاکید و افزود: با انجام این کار علاوه بر حل مشکلات آب آشامیدنی روستاها و شهرهای چابهار، نیکشهر، قصرقند و کنارک، آب مورد نیاز کشاورزی و طرح های صنعتی نیز تامین می شود.
نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی گفت: برحسب وظیفه پیگیری های زیادی برای حل مشکلات بی آبی شهرستان های یاد شده انجام داده ام که امیدواریم با اختصاص اعتبارات بخشی از این مشکلات مرتفع شود.
ایران نژاد با بیان اینکه جنوب سیستان و بلوچستان از نظر زیرساخت های راه، طرح هادی، آموزش، بهداشت، برق در محرومیت شدید بسر می برد، خاطرنشان کرد: بیشترین نامه ها و تماس های 2 سال اخیر مردم حوزه انتخابیه چابهار در مورد حل مشکلات آب و بهره مندی از امکانات اولیه نظیر آسفالت راه، پزشک و تجهیزات پزشکی، طرح هادی، فضای آموزشی و برق بوده است.
3043**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.