به گزارش ایرنا سردار محمد قنبری روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سیستان و بلوچستان در زمینه کشف مواد مخدر در صدر تمام استانهای کشور قرار دارد.
وی افزود: با تلاش های انجام شده در حوزه سرقت های مسلحانه و جرائم به عنف در سیستان و بلوچستان به ترتیب در این مدت شاهد کاهش 40 درصدی و36 درصدی نسبت به مدت مشابه بودیم.
وی ادامه داد: چهار هزار و 81 متهم در رابطه به مواد مخدر در سه ماهه نخست امسال در سیستان و بلوچستان دستگیر شدند که پنج نفر آنان سرشاخه اصلی و 742 نفر خرده فروش بودند و افزون بر 500 قبضه سلاح نیز از آنان کشف شد.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سرچشمه بیشتر جرائم در جامعه مواد مخدر است گفت: در سه ماهه نخست امسال در حوزه مواد مخدر اقدامات خوبی در استان انجام شده به طوری که نسبت به سال قبل کم نظیر بوده است.
وی تاکید کرد: در سیستان و بلوچستان عزم جدی در مبارزه با مواد مخدر وجود دارد.

**2.9 تن مرفین در سیستان و بلوچستان کشف شد
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: 2 تن و 900 کیلوگرم مرفین که به صورت ماهرانه ای در یک بونکر گازرسانی جاساز شده بود روز گذشته در زاهدان کشف و سه قاچاقچی نیز در این رابطه دستگیر شدند.
سردار قنبری اظهار داشت: این محموله مهم و کم نظیر مواد مخدر که ارزش آن بیش از 45 میلیارد تومان برآورد شده است بعد از 2ماه کار تحقیقاتی توسط تیم های اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گلستان در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه پس از ردزنی های گسترده کشف شد.
وی افزود: کشف این محموله مواد مخدر هم از نظر همکاری نیروهای نظامی 2 استان گلستان و سیستان و بلوچستان و هم از این نظر مقدار که با 30 تن تریاک برابری می کند از اهمیت خاصی برخودار است.

** سیستان و بلوچستان از امنیت مطلوبی برخوردار است
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در این استان با همکاری مطلوب و تلاش های صورت گرفته ناامنی وجود ندارد و اگر شاهد بروز برخی جرائم هستیم فراتر از در حد معمول نیست.
وی با اشاره به برخی شایعه پراکندی ها درباره آدم ربایی در زاهدان گفت: متاسفانه در چند روز اخیر برخی افراد از طریق سایت های غیرمجاز اقدام به انتشار مطالب و تصاویری در رابطه با آدم ربایی با هدف ایجاد رعب و وحشت در میان مردم زاهدان کردند.
وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، پیگیری برای دستگیری مجرمان این گونه اخبار در دستور کار پلیس قرار گرفت و در این رابطه چندین نفر شناسایی شدند که بزودی دستگیر می شوند.
وی به مردم سیستان و بلوچستان توصیه کرد؛ اخبار را تنها از خبرگزاری ها و سایت های مجاز پیگیری کنند و به فضای مجازی و سایت های غیر مجاز و معاند نظام که قصد برهم زدن امنیت و آرامش در جامعه را دارند توجه نکنند.
به گزارش ایرنا ،سیستان و بلوچستان پیشروترین استان در جهان از لحاظ مبارزه با مواد خانمان سوز مخدر است.
این استان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) به مرکزیت زاهدان افزون بر 1100 کیلومتر مرز زمینی با افغانستان و پاکستان دارد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.