به گزارش ایرنا علیرضا نورا روز دوشنبه در سفر به خاش در حاشیه بازدید از طرح های مختلف این شهرستان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجتمع بزرگ کشت و صنعت گوهرکوه و تمپ با مساحت کمتر از 6 هزار هکتار فرصتی ارزشمند برای رونق دادن به تولید و اشتغال است که باید بیش از این به ظرفیت های آن اهمیت داده شود.
وی تصریح کرد: این مجتمع دارای 39 حلقه چاه است که به دلیل وجود خشکسالی های اخیر و افت منابع آبی فعلا حدود 30 حلقه چاه آن فعال و بقیه از مدار خارج شده اند و تلاش داریم بخشی از مشکلات این حوزه با همکاری دستگاههای مختلف رفع شود.
وی افزود: علاوه بر پیگیری مشکلات کارگران این شرکت با توجه به ظرفیت های بالقوه باید برای رونق اقتصادی، افزایش توان تولیدی و اشتغالزایی آن نیز تلاش کرد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: کارخانه پاک شیر خاش هم از ظرفیتی برجسته برای تولید، اشتغال و سرمایه گذاری برخوردار است که هم اینک با شرایط بسیار سخت مالی مدیریت می شود و تقریبا نیمه فعال بحساب می آید.
نورا تاکید کرد: باید تلاش کنیم این واحد تولیدی به چرخه فعالیت خود مانند سابق بازگردد.
وی ادامه داد: دستورات لازم برای حل برخی مشکلات کارخانه سیمان خاش به عنوان قطب مهم تولیدی و صادراتی سیستان و بلوچستان داده شد و باعث افتخار است این واحد تولیدی و صنعتی توانسته در این شرایط دشوار کشور عملکرد مثبتی از خود بر جا گذارد.
وی گفت: کارخانه آرد خاش که به تازگی در مرحله ساخت و تجهیز قرار گرفت دارای مشکلاتی در حوزه گمرکی و ارائه تسهیلات بانکی است که دستور داده شده به این بخش از مشکلات رسیدگی شود.
حمیدالدین یوسفی فرماندار خاش از توجهات و تلاش های استاندار سیستان و بلوچستان و مجموعه معاونان و کارکنان استانداری و مدیران کل ادارات استان برای حل مشکلات مردم این شهرستان قدردانی کرد و گفت: باید از طرح های اشتغالزا حمایت و از ظرفیت منابع آبی و خاک حاصل خیز برای رونق فعالیت های تولیدی، اقتصادی و اشتغالزایی بهره گرفت.
به گزارش ایرنا مهمترین مشکلات طرح های تولیدی و اشتغالزایی در حوزه کشت و صنعت گوهرکوه، کارخانه های پاکشیر، آرد، سیمان و کشاورزی مناطق پشتکوه و ایرندگان و شهر خاش در نشستها و بازدیدهای مختلف با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و شماری از مسئولان سیستان و بلوچستان مورد بررسی قرار گرفت.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7310**3042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.