به گزارش ایرنا دکتر محمودرضا میری روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: احتمال دارد تا زمان برگزاری این کنگره شمار افراد علاقه مند در رشته های مختلف علوم پزشکی برای شرکت افزایش یابد.
وی افزود: کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی به عنوان یکی از قدیمی ترین کنگره های ملی ایران تا کنون در استان های مختلف برگزار شده است.
وی ادامه داد: بیست و سومین دوره این کنگره بدون دریافت اعتباری از منابع دولتی با همکاری دانشمندان عرصه پزشکی داخل و کشورهای مانند کانادا، آمریکا، فرانسه، ژاپن، مالزی، عمان و پاکستان در چابهار برگزار می شود.
وی تصریح کرد: با توجه به گستردگی حوزه فیزیولوژی(کارکردهای بخش های مختلف بدن و پیشرفت در شناخت آنها) و فارماکولوژی (علم مطالعه داروها بر بدن موجودات زنده) در این کنگره نظرات اندیشمندان و دانشمندان رشته های مختلف پزشکی تبادل خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان افزود: اعلام فناوری و درمان های جدید در حوزه پزشکی با استفاده از نانو داروها و سلول های بنیادی از جمله ارائه آخرین نتایج روش های جدید درمان سرطان که مطالعات حیوانی آن در ایران به اتمام رسیده و منتظر مطالعات انسانی آن هستیم مهمترین دستاوردهای کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی است.
وی ادامه داد: بحث در خصوص علوم و فناوری های جدید حوزه پزشکی مانند سلول های بنیادی، نانو داروها، ارائه کاربرد جدید داروهای قدیمی و راهکارهای جدید دارو رسانی در کنار ارائه نتایج تحقیقات جدید در 2 حوزه فیزیولوژی و فارماکولوژی از دیگر اهداف اجرای این کنگره است.
میری گفت: تا کنون 765 مقاله به دبیرخانه این کنگره رسیده که حدود 80 مقاله آن مربوط به اساتید و دانشجویان تمام دانشگاههای سیستان و بلوچستان است.
وی اظهار داشت: سخنرانی 130 نفر از بزرگان علوم پزشکی در حوزه های مختلف در کنار سخنرانی 14 نفر از برجسته ترین دانشمندان داخلی و خارجی و ارائه 600 پوستر از مطالعات علمی دانشمندان از بخش های مهم دیگر این کنگره است.
وی افزود: علاوه بر ارائه مقالات برگزیده و پوسترها، کارگروه ها و نشست های تخصصی در چهار سالن مجزا در منطقه آزاد چابهار با موضوعات متنوع و متعدد علمی برگزار خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان به عنوان قطب گردشگری کشور معرفی شده برگزاری این کنگره فرصت منحصر به فردی را برای معرفی بهتر ظرفیت های این استان برای مهمانان داخلی و خارجی فراهم کرده است.
میری افزود: به گفته یکی از بزرگان علم پزشکی با سابقه ترین ذخیره ژنی ایران در سیستان و بلوچستان یافت می شود که خیلی ها از آن بی اطلاع هستند به عنوان نمونه نخستین جراحی مغز ایران و جراحی چشم در شهرسوخته سیستان انجام شده است.
به گزارش ایرنا بیست و سومین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران از 26 تا 29 بهمن ماه جاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در چابهار واقع در جنوب سیستان و بلوچستان برگزار می شود.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.