دکتر غلامرضا کمیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود برگزاری دو سالانه کنگره، با توجه به رشد شگرف تولید علم در سال های گذشته در ایران و نمود شایان توجه آن در حوزه علوم فیزیولوژی و فارماکولوژی، این کنگره به یکی از بزرگترین همایش های علمی کشور در زمینه علوم پایه پزشکی تبدیل شده است.
وی افزود: بیش از 750 مقاله از طریق سایت به دبیرخانه کنگره رسیده که پس از اخذ نظرات داوران، حدود 12 مقاله به صورت سخنرانی و بیش از 600 مقاله نیز به صورت پوستر در طول چهار روز برگزاری کنگره ارائه خواهد شد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: حضور دانشمندان و صاحب نظران عرصه فیزیولوژی و فارماکولوژی در کنار بحث و تبادل نظر پیرامون جدیدترین دستاوردهای علمی، فرصت بی نظیری را برای انتقال تجربیات به دانشجویان و پژوهشگران جوان در این کنگره فراهم می آورد.
وی تصریح کرد: از ویژگی های منحصر بفرد این کنگره نسبت به دوره های قبلی، حضور دانشمندان برجسته این حوزه از کشورهایی مانند فرانسه، کانادا، ژاپن و مالزی به عنوان سخنران است.
وی برگزاری پنل هایی با موضوعات تخصصی در خصوص مشکلات ملی و منطقه ای همانند ریزگردها و اعتیاد را از دیگر ویژگی های این کنگره برشمرد.
وی گفت: دومین کنگره بین المللی و بیست و سومین کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران از 26 تا 29 بهمن به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در چابهار برگزار می شود.
سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل و شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و کنارک زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.