به گزارش ایرنا هیات داوران با صدور بیانیه ای که توسط یکی از اعضای این هیات قرائت شد، نفرات برگزیده در بخش های زبان فارسی شعر کلاسیک، زبان فارسی شعر سپید، زبان بلوچی، گویش سیستانی، زبان های عربی، پشتو، ترکی، اردو، ترکمن و کردی در دومین کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی(ص) را معرفی کرد.
با نظر هیات داوران این کنگره رضا نیکوکار، عالیه محرابی و محمدرضا طهماسبی در بخش زبان فارسی شعر کلاسیک، ایرج قنبری، مجتبی صفدری و حمیدرضا فاضلی در بخش زبان فارسی شعر سپید به ترتیب عنوان های اول تا سوم را بدست آوردند و منوچهر بارکزهی و زهرا ساری در این بخش شایسته تقدیر معرفی شدند.
برکت هوت، عبدالناصر پسند و چراغ آسکانی در بخش زبان بلوچی، سلطانعلی جهانتیغ، عباسعلی صباغ زاده و فرهاد گلستانه در بخش گویش سیستانی، صدام جنامی، ابوکرار النجفی و میلاد تیرگون در بخش زبان عربی عنوان های اول تا سوم و انور زینب شاهین در بخش زبان پشتو عنوان برتر را از آن خود کردند.
علی بگتاش، هلیت اینریم، مصطفی تاریک اتگن عنوان های اول تا سوم و پیام جهانگیری عنوان برگزیده بخش زبان ترکی را بدست آوردند.
فائزه زهرا میرزا عنوان نخست زبان اردو را بدست آورد و سیداحمد حسینی شهریار شایسته تقدیر در این بخش شناخته شد و ناجی خان ایزدی نسب و حمدالله قادری به ترتیب در بخش های زبان ترکمن و کردی عنوان های برگزیده را از آن خود کردند.
همچنین از گلمحمد صالحزهی، هادی منوری و محمدرضا بهاری به عنوان اساتید برجسته شعر و ادب سیستان و بلوچستان در مراسم پایانی این کنگره تقدیر شد.
شعر خوانی شعرا در وصف شخصیت حضرت محمدمصطفی(ص) و برگزاری موسیقی سنتی از دیگر برنامه های اجرایی مراسم پایانی دومین کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهار داشت: در مجموع هزار و 21 اثر به زبان های فارسی، بلوچی، ترکی، کردی، عربی، ترکمن، اردو، پشتو و گویش سیستانی به دبیرخانه دومین کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی(ص) این استان ارسال شده و مورد داوری قرار گرفت.
حسین مسگرانی افزود: این کنگره 2 روزه با هدف ترویج و توسعه وفاق و همدلی برای تقویت پیوند میان پیروان مذاهب اسلامی و معرفی مشترکات در گستره ایران و جهان اسلام، تولید و معرفی آثار فاخر ادبی با محتوای وحدت اسلامی برگزار شد و تلاش داریم اجرای آن همچنان پرشورتر از گذشته در سال های آینده ادامه داشته باشد.
معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: هنر را خداوند دوست دارد و شعر نیز یک نوع هنر بحساب می آید که همراه با خلقت بشر شکل گرفته است.
حجت الاسلام احمد راهداری افزود: رابطه انسان با خداوند در قالب شعر بیشتر خودنمایی می کند.
وی تصریح کرد: برگزاری این چنین برنامه های فرهنگی نقش مهمی در معرفی شخصیت بالای پیامبر مکرم اسلام(ص) به دنیا دارد.
به گزارش ایرنا دومین کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی در روزهای 13 و 14 دی در سالن فرهنگی سینمایی هلال برگزار شد.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.