محمدرضا بهاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برگزاری این کنگره به عنوان یک حرکت فرهنگی تاثیرگذار ویژه هفته وحدت به تصویب رسیده و امسال دومین دوره آن در زاهدان برگزار می شود.
وی افزود: هر حرکت فرهنگی جایگاه و ارزش کار خود را دارد و این کنگره نیز برای حرمت و احترام گذاری به پیامبر مکرم اسلام(ص) برگزار شده و حضور شاعران سراسر ایران و برخی کشورهای اسلامی در این برنامه تاثیرگذار است.
وی در رابطه با انتقاد برخی از شعرای سیستان و بلوچستان به برگزاری این کنگره تصریح کرد: برای انتقاد همیشه دری باز است و هر کاری انجام شود پشت بند آن شاهد انتقاد هستیم.
رئیس انجمن شعر و ادب سیستان و بلوچستان گفت: معتقدم برگزاری کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی یک حرکت بسیار زیبا و ماندنی است.
بهاری افزود: سال گذشته توفیق حضور بسیاری از مسئولان فرهنگی از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و بزرگان فرهنگ و ادب را در این کنگره داشتیم که با این حضور برنامه ریزی برای زیرسازی های فرهنگی شکل می گیرد.
وی با تاکید بر اینکه جای انتقادی برای برگزاری این کنگره وجود ندارد اظهار داشت: بالابردن سطح آگاهی فرهنگی، بها دادن به شعر و ادبیات و ایجاد انس و الفت از جمله دستاوردهای تاثیرگذار این برنامه است.
وی ادامه داد: وقتی سخن از ادبیات و فرهنگ می شود یعنی بررسی کردن آثار شعرا و افراد شرکت کننده در این کنگره آن هم با حضور شخصیت های علمی و فرهنگی مطرح کشور که از اهمیت خاصی برخوردار است و به تخصص و تجربه شعرای استان کمک شایانی می کند.
وی گفت: اکنون در بخش های اقتصادی هزینه های زیادی در کشور صرف می شود باید تلاش کرد با اجرای برنامه های مختلف مانند همین کنگره شعر بیش از گذشته زمینه توجه به فرهنگ و هنر را فراهم کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: هزار و 21 اثر به زبان های فارسی، بلوچی، ترکی، کردی، عربی، ترکمن، اردو، پشتو و گویش سیستانی به دبیرخانه دومین کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی(ص) این استان ارسال شده است.
حسین مسگرانی اظهار داشت: دومین کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی(ص) با هدف ترویج و توسعه وفاق و همدلی برای تقویت پیوند میان پیروان مذاهب اسلامی و معرفی مشترکات در گستره ایران و جهان اسلام، تولید و معرفی آثار فاخر ادبی با محتوای وحدت اسلامی در روزهای 13 و 14 دی ماه جاری در زاهدان برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی(ص) از 2 بخش شعر نو و کلاسیک تشکیل شده است، گفت: حدود 12 داور برجسته کشور آثار رسیده به دبیرخانه را مورد داوری قرار دادند که نفرات برتر در مراسم اختتامیه این کنگره تجلیل خواهند شد.
وی بیان کرد: آثار ارسالی به دومین کنگره بین المللی شعر پیامبر مهربانی (ص)نسبت به کنگره قبلی با حدود 600 اثر رشد حدود 2 برابری داشته است.
وی افزود: علاوه بر هنرمندان کشوری و استانی شعرای کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق، ترکیه، ترکمنستان و آذربایجان آثار خودشان را به این کنگره ارسال کرده اند.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.