بهروز آقایی روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران در بندر چابهار اظهار داشت: تعرفه های بندری در همه کشور یکسان است و از سوی سازمان بنادر و دریانوردی بروز رسانی می شود.
وی بیان کرد: برخی مواقع برای توسعه تجارت تعرفه های گمرکی تغییر پیدا می کند.
وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان 541 کیلومتر ساحل دارد که 6 موج شکن برای استفاده شناورهای سنتی صیادی ساخته شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوری سیستان و بلوچستان گفت: در طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار سازمان بنادر و دریانوردی هیچگونه بدهی به پیمانکار آن (قرارگاه خاتم الانبیاء) ندارد و دولت برای ساخت آن از هیچ کوششی دریغ نکرده است.
آقایی افزود: دولت برای آماده سازی و افتتاح فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار حدود یک میلیارد دلار سرمایه گذاری انجام داده است.
وی با بیان اینکه ظرفیت بندر شهید بهشتی چابهار پس از افتتاح فاز نخست به هشت و نیم میلیون تن خواهد رسید، خاطرنشان کرد: هم اینک کشتی های 100 هزار تنی قابلیت پهلوگیری در این بندر را دارند.
وی گفت: بندر چابهار آماده بهره برداری است و بزودی با حضور رئیس جمهوری، مقامات کشوری و مهمانان خارجی به بهره برداری خواهد رسید.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر در قالب 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است
1108**3043**3042 خبرنگاران: رستم کریمی نژاد و ایرج منصوری **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.