علی خانقائی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ورود این زائران پاکستانی به خاک ایران اسلامی در این مدت با اتوبوس و پای پیاده انجام شده است.
وی افزود: حجم ترددهای مرزی در چند روز مانده به اربعین به شدت افزایش یافته است به طوری که روز گذشته افزون بر 6 هزار زائر از طریق مرز میرجاوه وارد ایران شدند.
وی بیان کرد: سال گذشته 42 هزار زائر پاکستانی برای شرکت در مراسم محرم و اربعین از طریق مرز میرجاوه وارد خاک ایران شدند که امسال پیش بینی می شود این آمار افزایش یابد.
وی تاکید کرد: امکانات لازم برای استراحت این زائران در پایانه مرزی میرجاوه پیش بینی شده است.
معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به مشکلات چند روز گذشته زائران پاکستانی در آن سوی مرز گفت: ورود زائران پاکستانی به خاک ایران در پی رایزنی مسئولان وزارت امور خارجه و استان با مسئولان این کشور تسهیل شده است.
علی اصغر میرشکاری اظهار داشت: خوشبختانه در پی برنامه ‌ریزی انجام ‌شده و حضور فعال نیروهای مردمی و کارکنان دستگاه‌های مختلف سیستان و بلوچستان هیچ مشکلی در روند خدمت‌ رسانی به زائران پاکستانی اربعین حسینی وجود ندارد.
رئیس ستاد اربعین سیستان و بلوچستان از تلاش نیروهای ستاد مردمی اربعین، نیروهای نظامی، انتظامی، مرزبانی، سربازان گمنام امام زمان(عج) و همه کسانی که به‌ صورت شبانه‌ روزی برای خدمت ‌رسانی به زائران پاکستانی در تلاش هستند قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و قلب آن یعنی کربلا است که مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به این قلب زمین باز شده است.
زوار پاکستانی در راه رسیدن به سر منزل مقصود پا بر خاک سیستان و بلوچستان گذاشته و شبی را در این استان سپری می کنند.
میرجاوه در 75 کیلومتری شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی پاکستان واقع شده است.
ایران اسلامی از طریق استان سیستان و بلوچستان افزون بر 900 کیلومتر مرز زمینی با کشور پاکستان دارد.
7316** 3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.