علی اصغر میرشکاری شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خوشبختانه در پی برنامه ‌ریزی انجام ‌شده و حضور فعال نیروهای مردمی و کارکنان دستگاه‌های مختلف سیستان و بلوچستان هیچ مشکلی در روند خدمت‌ رسانی به زائران پاکستانی اربعین حسینی وجود ندارد.
رئیس ستاد اربعین سیستان و بلوچستان ادامه داد: هم اینک حدود سه هزار زائر پاکستانی داخل خاک آن کشور منتظر صدور مجوز خروج هستند که با تشدید فعالیت ‌ها و رایزنی میان 2 کشور، پیش‌ بینی بر این است همه آنان تا پایان وقت امشب موفق به خروج از پاکستان شوند.
وی افزود: همچنین هم‌ اکنون حدود پنج هزار زائر پاکستانی در پایانه مرزی میرجاوه حضور دارند که این افراد به‌ محض اینکه مدیران کاروان هایشان وارد ایران شوند، مرز را به‌ مقصد زاهدان ترک می‌ کنند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دلیل اصلی تجمع و ازدحام به ‌وجود آمده داخل پایانه مرزی میرجاوه، تکمیل نبودن لیست کاروان و یا حضور نداشتن مدیران کاروان است که به‌ محض رفع این نواقص اتوبوس زائران از پایانه خارج می شود.
میرشکاری افزود: برای تسریع در روند خروج زائران پاکستانی از پایانه مرزی میرجاوه، 30 دستگاه اتوبوس ایرانی داخل پایانه مستقر شده تا کار انتقال زائران پاکستانی پیاده را که وارد خاک ایران می ‌شوند به‌ طور رایگان انجام دهند.
وی ادامه داد: بر اساس آخرین اخبار و آماری که به دست ما رسیده هم اینک حدود 100 دستگاه اتوبوس حامل زائران پاکستانی در خاک این کشور در راه رسیدن به مرز میرجاوه هستند که بزودی به مرز می‌ رسند و تدابیر لازم برای ترخیص سریع این زائران اندیشیده شده است.
رئیس ستاد اربعین استان از تلاش نیروهای ستاد مردمی اربعین، نیروهای نظامی، انتظامی، مرزبانی، سربازان گمنام امام زمان(عج) و همه کسانی که به‌ صورت شبانه‌ روزی برای خدمت ‌رسانی به زائران پاکستانی در تلاش هستند قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و قلب آن یعنی کربلا است که مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به این قلب زمین باز شده است.
زوار پاکستانی در راه رسیدن به سر منزل مقصود پا بر خاک سیستان و بلوچستان گذاشته و شبی را در این استان سپری می کنند.
میرجاوه در 75 کیلومتری شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی پاکستان واقع شده است.
ایران اسلامی از طریق استان سیستان و بلوچستان افزون بر 900 کیلومتر مرز زمینی با کشور پاکستان دارد.
7316**3042 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.