مرتضی کوچکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: محفل تلاوت قرآن کریم به مناسبت دهه وقف و با هدف ابراز همدردی با هموطنان زلزله زده غرب کشور با حضور پیشکسوتان، قاریان و حافظان شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در مسجد طالقانی زاهدان برگزار شد.
وی ادامه داد: در این محفل آیات منتخب در ابراز همدردی، صبر و شکیبایی بر مصائب توسط قاریان نوجوان، برجسته و پیشکسوت سیستان و بلوچستان تلاوت شد.
وی فراگیری، تلاوت مداوم، استماع، تدبر و کشف حقیقت را از جمله مهمترین وظایف مسلمانان نسبت به قرآن کریم ذکر کرد.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: ترویج و تبلیغ قرآن کریم از مهمترین رسالت های جامعه اسلامی است و برگزاری رقابت و محافل انس با قرآن از جمله این اقدامات است.
کوچکی با بیان اینکه این اداره کل از مجموع 19 شهرستان سیستان و بلوچستان فقط در سه شهر زاهدان، زابل و ایرانشهر اداره اجرایی دارد گفت: این نهاد با همه این نقیصه ها توانسته سالانه به بیش از 15 هزار نفر خدمات قرآنی ارائه دهد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به گواه بسیاری از کارشناسان مسائل دینی و اجتماعی یکی از استان های برتر کشور در زمینه فعالیت های قرآنی به حساب می آید به طوری که علاقه مندی به علوم دینی، عشق به اسلام و قرآن و پیامبر (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جای جای این استان موج می زند و مردم مومن، خداجو و عاشق و دلباخته آن از هر فرصتی برای فراگیری مسائل دینی به ویژه حفظ قرآن کریم بهره می برند.
تربیت افزون بر 50 هزار نفر حافظ قرآن، برگزاری دوره ها و کلاس های متعدد و محافل قرآنی و وجود صدها مسجد و حسینیه و تکیه، سیستان و بلوچستان را به استان حافظان قرآن تبدیل کرده است.
7316** 3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.