علی خانقائی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 55 هزار زائر پاکستانی عتبات عالیات از 24 شهریور تا اربعین 96 از طریق پایانه مرزی میرجاوه سیستان و بلوچستان وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شدند که نسبت به پارسال با 42 هزار زائر رشد 30 درصدی را نشان می دهد.
وی ادامه داد: امکانات لازم برای استراحت این زائران در پایانه مرزی میرجاوه پیش بینی شده بود به طوری که به آنان خدمات بهداشتی درمانی و غیره ارائه شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: 50 درصد این افراد با اتوبوس های پاکستانی و بقیه با اتوبوس های ایرانی راهی کربلا شدند.
به گزارش ایرنا میهمان نوازی و تکریم مردم مرزنشین سیستان و بلوچستان از زائران پاکستانی اربعین حسینی در چند سال اخیر سبب شده امسال مردم شیعه و سنی این استان با شور و عشق حسینی میزبان و بدرقه کننده چندین هزار نفر از برادران و خواهران کشور همسایه خود باشند.
مردم خونگرم و میهمان نواز سرزمین کهن سیستان و بلوچستان به عنوان تنها دروازه دسترسی زائران پاکستانی به کربلای معلی استقبال و میزبانی از زائران خارجی را افتخار خود می دانند به طوری که قشرهای مختلف مردم اعم از پیر و جوان، شیعه و سنی، دارا و ندار همه و همه افتخار خدمت به زائران اربعین حسینی کشور دوست و همسایه پاکستان را برای خود ثبت می کنند.
فرهنگ غنی و عشق و علاقه مردم ایران زمین به ویژه مردمان این دیار به سرور و سالار شهیدان باعث شده تا از این کاروان ها همچون برادر و میهمانی عزیز پذیرایی کنند تا احساس غربت به آنان دست ندهد.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.