به گزارش ایرنا مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی پنجشنبه شب در چهارمین همایش ملی قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت اظهار داشت: قیام امام حسین(ع)در مقابل افراد باطل و مسلمان نما به حق بود.
وی افزود: امام حسین (ع) احساس کرد یزید لیاقت مسئولیت حکومت اسلامی را ندارد و زحمات رسول اکرم(ص) برای تحکیم بنیان اسلام در خطر است و با دعوت مردم به سمت عراق حرکت کرد و آن حادثه عظیم اتفاق افتاد و جام شهادت را نوشید.
وی ادامه داد: اهل سنت قیام امام حسین(ع) را به حق می داند و بر این معتقد است که وقتی در جامعه فساد به اوج برسد و مملکت اسلامی به خطر افتد با الگو گیری از اباعبدالله(ع) باید قیام کند.
امام جمعه اهل سنت مسجد مکی زاهدان گفت: امام حسین(ع) برای اهل سنت اسوه و الگو است و به داشتن محبت اهل بیت(ع) افتخار می کند.
مولوی اسماعیل زهی افزود: جامعه اهل سنت به اهل بیت(ع) عشق می ورزند و داشتن عقیده بر اینکه عزاداری فقط سه روز است و یا نپوشیدن لباس سیاه نشانه بی احترامی آنان به اهل بیت(ع) نیست.
وی با اشاره به توطئه های دشمنان برای تفرقه افکنی میان مسلمانان گفت: مردم شیعه و سنی ایران اسلامی به ویژه سیستان و بلوچستان ارتباط بسیار خوب و بدور از اختلافی با هم دارند که باید در مسیر تحکیم آن گام برداشت.
نماینده مردم اهل سنت سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این همایش اظهار داشت: روایات زیادی در رابطه با ارادت اهل سنت به اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) در کتب اهل سنت وجود دارد.
مولوی نذیراحمد سلامی افزود: بر اساس روایات موجود، بزرگان اهل سنت شهادت امام حسین(ع) را یک فاجعه بزرگ می دانند.
به گزارش ایرنا چهارمین همایش ملی قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت با حضور اساتید، اندیشمندان و صاحب نظران کشوری و سیستان و بلوچستان امروز /پنجشنبه/ در زاهدان برگزار شد.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.