به گزارش ایرنا عزاداران حسینی در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان با حضور در مساجد و حسینیه ها در غم از دست دادن سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یارانش به سوگ نشستند و با حضرت زینب (س) و قافله اسرای کربلا همدردی کردند.
عزاداران و هیات های حسینی به ویژه کودکان و جوانان با در دست داشتن شمع در آیین شام غریبان امام حسین(ع) و فرزندانش شرکت و با مرثیه خوانی و نوحه سرایی در رثای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و فرزندان و اصحاب ایشان با اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هم ناله شدند.
«شام غریبان سحر ندارد، آه یتیمان اثر ندارد، چراغ خولی و دیر نصارا، شهید اشقیا منزل مبارک، مظلوم حسینم محروم حسینم، الهی طفلی بی بابا نباشد و اگر باشد در این دنیا نباشد» گوشه ای از زمزمه اشک بار عزاداران مظلوم نینوا در زاهدان بود.
آیین شام غریبان در زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان در فضایی آکنده از حزن و اندوه با شرکت هیات های عزاداری در جوار مزار شهدای گمنام این شهرستان برگزار شد.
به گزارش خبرنگاران ایرنا از دیگر نقاط سیستان و بلوچستان علاقه مندان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در شهرستان های مختلف استان با برپایی آیین شام غریبان به یاد بازماندگان حادثه کربلا در مساجد، حسینیه ها و تکایا با روشن کردن شمع به سوگواری پرداختند.
7316**3042 خبرنگار:عصمت جهانی **انتشار دهنده: محدثه حیدری گرجی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.