به گزارش ایرنا، امروز یکشنبه در سالروز عاشورای حسینی عاشقان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جای جای کهگیلویه و بویراحمد جلوه‌های کم نظیری از شور، عشق و معرفت حسینی به راه انداخته‌اند.
عزاداران حسینی امروز در هر نقطه‌ای از این دیار از دورترین روستا تا شهر، کوچه و خیابان در رثای مظلومیت سرور و سالار شهیدان (ع)، قمر بنی هاشم (ع) و 72 یار وفادار دشت نینوا اشک ماتم ریختند.
امروز جوانان و شورآفرینان حسینی در یاسوج و دیگر شهرهای کهگیلویه و بویراحمد با حمل بیرق‌های سیاه و سرخ «یا حسین» (ع) و «یا ابوالفضل العباس» (ع) جلوه‌های باشکوهی از کربلای حسینی به پا کرده‌اند.
سوگوارانی که با برپایی خیمه‌های عزا تا نیمه‌های شب در مظلومیت فرزند رسول خدا (ص) بر سر و سینه می‌زدند امروز نیز آمده‌اند تا امضای مولا و سرورشان را پای اشک‌های ریخته شده خود کنند.
برگزاری آیین‌های سنتی و کهن از عزاداری‌های حسینی نیز در بسیاری از روستاها و مناطق عشایرنشین کهگیلویه و بویراحمد که با شروه خوانی و تک خوانی‌های زنان ایل در رثای مظلومیت امام حسین (ع) نیز همراه بوده، جلوه باشکوهی را به عزاداری‌های مردم این استان بخشیده است.
خیابان‌ها و کوچه‌های شهر یاسوج امروز صحنه دلدادگی، عشق و شور جوانانی است که عاشقانه و خالصانه آمده‌اند تا بر حرم کوی حسین (ع) و یاران باوفایش ناله کنند.
خیل جمعیت زنانی که زینب وار و دوشادوش مردان و جوانان سینه زن به یاد لحظه‌های عطشناک و خشکی لب تشنه یاران حسین (ع) در صحرای کربلا ناله و زاری سر می‌دادند از جلوه‌های باشکوه آیین عاشورای حسینی در شهر یاسوج بوده است.
خیابان‌های منتهی به مصلای امام خمینی (ره) شهر یاسوج نیز امروز جلوه گاه و صحنه عشق نوازی مادرانی است که در هر گوشه‌ای از این میدان عشق، شور و معرفت با چشمان گریان و اشک بار فریاد یا حسین (ع) و نغمه لالایی برای مظلومیت حضرت رباب و طفل 6 ماهه دشت نینوا سر می‌دهند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.