عبدالرحیم کردی، روز سه شنبه در بازدید از غرفه ایرنا در بیست و سومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری ها افزود: هند سرمایه گذاری گسترده ای در حوزه معادن و زیر ساخت ها برای مدت 15 سال در افغانستان انجام داده است که با توجه به روابط ایران و پاکستان و ناامنی کشور پاکستان بهترین و سریع ترین مسیر برای حمل این مبادلات و کالاها، بندر چابهار در ایران است .
وی ادامه داد: این منطقه از خشکی و دریا بهترین مسیر برای ارتباط هند و افغانستان است و خوشبختانه روز گذشته نخستین محموله گندم از هند به مقصد افغانستان بارگیری و به سمت چاربهار حرکت کرد.
مدیر عامل منطقه آزاد چابهار گفت: با توجه به حجم مبادلات هند و افغانستان و توسعه روابط این دو کشور در آینده، چابهار مطمئن ترین راه برای این مبادلات محسوب می شود و می تواند موجب اشتغالزایی و توسعه منطقه شرق کشور شود.
کردی همچنین در خصوص پروژه 'چابهارپلاس ' نیز گفت: با توجه به ویژگی خاص بندر چابهار که چهار ابزار حمل و نقل را در اختیار دارد و در واقع یکی از معدود بنادر در سطح جهان است که از چنین ویژگی برخوردار است یکی از بهترین مسیرها برای حمل مبادلات آسیایی میانه و افغانستان محسوب می شود .
به گفته این مسئول چابهار علاوه بر حمل و نقل دریایی، با توجه به توسعه خط ریلی از طریق زاهدان به شبکه ریلی کشور و اجرای طرح پروژه فرودگاه بین المللی و مسیر جاده ای که از مهم ترین کریدورهای شرق کشور است، چابهار را منطقه ای مستعد برای مبادلات کشورهای این منطقه کرده و یک قدرت انتخاب خوب به صاحبان کالا با توجه به زمان، مسیر و ارزش کالاهای آنان می دهد.
وی در ادامه به اجلاس موزه های ایکوم در منطقه آزاد چابهار اشاره کرد و گفت: این اجلاس هم اکنون در حال اجرا در این منطقه است و ما در راستای افزایش حضور گردشگران و معرفی این منطقه خواستار برگزاری این اجلاس در چابهار شدیم .
کردی با بیان اینکه اجلاس موزه های ایکوم با همکاری منطقه آزاد چابهار، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و ایکوم ایران در حال برگزاری است، گفت: این اجلاس موجب جذب مهمانان خارجی و داخلی می شود و ما در تلاشیم تا جاذبه های گردشگری این منطقه را معرفی کرده و این منطقه به یکی از قطب های گردشگری کشور مبدل شود.
وی افتتاح مجموعه موزه های چابهار را از برنامه های جنبی اجلاس ایکوم عنوان کرد و گفت:به دلیل توسعه سریع منطقه چابهار ، باید زمینه برای رفت و آمد خارجی ها به این منطقه زیاد شود و فرصتی برای معرفی فرهنگ و تمدن این منطقه به سایر نقاط جهان شود.
مدیر عامل منطقه آزاد چابهار گفت: در راستای جذب گردشگران و فراهم کردن زمینه برای آسایش آنان در سال جاری پنج محل اقامتی شامل هتل های پنج و چهار ستاره ، مهمانپذیر و هتل آپارتمان راه اندازی کرده ایم و به دنبال فراهم کردن امکان و زیر ساخت های بیشتر نیز هستیم .
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، 5 آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور بیش از 940 رسانه در مصلای امام خمینی (ره) تهران گشایش یافته است و فعالیت آن تا 12 آبان ماه، همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 ادامه دارد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی در غرفه شماره 229 در ایام فعالیت نمایشگاه مطبوعات، پذیرای حضور بازدیدکنندگان است.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
ورزشی **1828 **6075*خبرنگار: خدیجه روزبهانی** انتشار: زهرا هجینی نژاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.