به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر دریادار حسین آزاد عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این تمریک مشترک با حضور ناوشکن جماران به همراه یک فروند ناوموشک انداز و یک بالگرد از جمهوری اسلامی ایران و ناوشکن تیپ سلطان به همراه ناوچه موشک انداز جرات و یک بالگرد از نیروی دریایی پاکستان انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: این تمرین مشترک شامل نقل و انتقال هوایی، دریایی و تبادل عمودی متقابل بین یگانهای هوا دریا و ناوهای پاکستانی و برعکس و با حضور 800 نفر از کارکنان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی پاکستان انجام شد.
ناوگروه پاکستانی متشکل از ناوشکن تیپ سلطان و ناو موشک انداز جرات صبح روز یکشنبه 22 اسفندماه برای ابلاغ پیام صلح و دوستی آن کشور در منطقه یکم نداجا پهلو گرفت .
این 2 ناو و ناوشکن و کارکنان آن به مدت سه روز در هرمزگان و شهر بندرعباس حضور داشته و ضمن دیدار با مقام های عالی استان، بازدید ازاماکن گردشگری سطح شهر و جزایر زیبای استان هرمزگان، تمرین مشترکی را در هنگام ترک بندرعباس با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آبهای آزاد و بین المللی انجام دادند.
این پنجمین ناو گروهی است که امسال در منطقه یکم نداجا پهلو گرفت و به مدت سه روز در منطقه حضور داشت؛ پیش از این هم ناوگروه هایی از ارتش پاکستان، هند،ایتالیا، روسیه در منطقه یکم پهلو گرفتند.
ایران و پاکستان از همکاریهای گسترده و منظمی درحوزه نیرو دریایی برخوردارند و ناوگروه های دو کشور به طور منظم و هر سال چند بار، در بنادر یکدیگر با پیام حسن نیت پهلو می گیرند.
پاکستان ماه گذشته میزبان رزمایش بزرگ دریایی چند ملیتی با عنوان 'امان 17' بود که هیاتی از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان هیات ناظر در این رزمایش حضور داشت.
در مهر ماه سال جاری، همزمان با هفته دفاع مقدس، ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از چهار فروند از رزم ناوهای نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران با 'پیام دوستی و حسن نیت'، در بندر کراچی پاکستان پهلو گرفت.
اواخر فروردین ماه سال جاری نیز به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، یک ناوگروه نیروی دریایی پاکستان به مدت چهار روز در بندرعباس پهلو گرفته بود و رزمایش مشترک یک روزه با ناوهای ایرانی انجام داد.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.