به گزارش ایرنا جاسم جادری دوشنبه در دیدار با فرمانده ناوگروه کشور پاکستان و سفیر پاکستان در جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: هرمزگان ظرفیت های خوبی برای تقویت روابط دو کشور ایران و پاکستان دارد.
وی ادامه داد: دو کشور مسلمان و همسایه ایران و پاکستان رابطه ای تاریخی و دیرینه با یکدیگر داشته اند و این امر ایجاب می کند روابط و همکاری های نزدیک تر داشته باشیم.
وی اضافه کرد: حضور ناوگروه نیروی دریایی پاکستان در بندرعباس نشان دهنده علاقه دو کشور برای توسعه روابط است و این رفت و آمد و دیدارها می تواند منجر به استحکام بیشتر روابط دو کشور شود.
استاندار هرمزگان اظهار داشت: به دنبال توسعه روابط اقتصادی از طریق این استان با پاکستان هستیم و هرمزگان و به خصوص شهر بندرعباس با بندر کراچی می توانند ظرفیت های خوبی در این زمینه ایجاد کنند.
وی با بیان اینکه دو کشور ایران و پاکستان روابط استراتژیکی با یکدیگر دارند، اضافه کرد: اعتقاد داریم اگر در کنار هم باشیم امنیت این منطقه بیشتر خواهد شد و امیدواریم اینگونه دیدارها و سفرها منجر به همگرایی بیشتر شود.
فرمانده ناوگروه اعزامی نیروی دریایی پاکستان نیز در این دیدار با بیان اینکه حامل پیام صلح و دوستی از سوی کشور پاکستان برای ایران هستم، اظهار داشت: ما از لحاظ سیاسی و اقتصادی به دنبال همگرایی بیشتر بوده و استان هایی همچون هرمزگان و سیستان و بلوچستان نقش مهمی در این زمینه دارند.
فواد امین افزود: آبراه های جنوب ایران در منطقه هرمزگان و همچنین جنوب پاکستان از مناطق استراتژیک محسوب می شوند که اتصال بندر گوادر به چابهار و همچنین بندر کراچی به بندرعباس می تواند ارتباط خوبی میان دو کشور ایجاد کند.
وی با بیان اینکه نقش نیروی دریایی دو کشور در تامین امنیت این منطقه بسیار مهم است، گفت: اعتقاد داریم کشورهای منطقه می توانند امنیت این منطقه را تامین کنند.
سفیر پاکستان در جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با بیان اینکه دو کشور ایران و پاکستان در طول تاریخ با یکدیگر همگرایی و ارتباط نزدیک داشته اند، عنوان کرد: بندر کراچی و بندرعباس می توانند در آینده روابط بیشتر و نزدیکتری داشته باشند.
عاصف علیخان دورالی افزود: شهرهای ساحلی هرمزگان و سیستان بلوچستان در برداشتن قدم های مثبت در زمینه توسعه روابط میان ایران پاکستان نقش مهمی دارند.
وی خاطرنشان کرد: افزایش تبادلات اقتصادی و استفاده بیشتر از منابع دریایی می تواند در دستور کار دو طرف قرار گیرد و علاقمندیم در این عرصه ها توسعه روابط داشته باشیم.
ناوگروه نیروی دریایی ارتش پاکستان23اسفند در بندرعباس پهلو گرفته سه روز در این شهر اقامت خواهد داشت.
اعضای ناوگروه در این مدت با فرماندهان نظامی منطقه دیدار داشته و از شهربندرعباس دیدن می کنند.
دیدار با استاندار و برخی دیگر از مسولان استانی از دیگر برنامه های اعلام شده ناوگروه پاکستان است.
3219/2094
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهند: هومن محمد کرمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.