اولیا میرلاشاری شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تیم های نظارت بهداشتی بر فرآورده های خام دامی در ایام پایانی سال فعال هستند و بر عرضه بهداشتی مواد پروتئینی نظارت لازم را دارند.
وی افزود: مسافران نوروزی و شهروندان چابهار می توانند تخلفات احتمالی را در هنگام تهیه فرآورده های خام دامی به اداره دامپزشکی گزارش کنند تا رسیدگی لازم صورت گیرد.
وی ادامه داد: سه کشتارگاه صنعتی و 122 واحد بسته‌ بندی گوشت قرمز در شهرستان چابهار وجود دارد.
رئیس اداره دامپزشکی چابهار تصریح کرد: تمام آزمایشات مربوط به فرآورده های خام دامی و کنترل کیفی در این شهرستان انجام می شود و هیچ مشکلی برای جلوگیری از ورود بیماری های مشترک میان انسان و دام وجود ندارد.
وی با ارائه گزارش از فعالیت های آزمایشگاه دامپزشکی در چابهار تصریح کرد: انواع آزمایشات در بخش های میکروبی و آنالیز شیمیایی فرآورده ها، اندازه گیری هیستامین به روش HPLC، انجام آزمایشات PCR به منظور ردیابی و شناسایی عوامل بیماری زا مهم ویروسی و باکتریایی انجام می شود.
رئیس اداره دامپزشکی چابهار بیان کرد: این مجموعه نظارت، کنترل، پیشگیری، مبارزه با بیماری های دامی و آبزیان و بیماری های مشترک میان انسان و دام را در آزمایشگاههای تخصصی و بازدیدهای مستمر انجام می دهد.
میرلاشاری گفت: سه شرکت خدمات دامپزشکی، یک داروخانه، سه درمانگاه تخصصی دامپزشکی، 11 مرغداری صنعتی، هفت مرکز عرضه ماهیان تجاری تازه، 26 مرکز بسته بندی ماهی و میگو، 12 کارخانه پودر ماهی و 30 کارخانه تن ماهی در سواحل و محدوده شهرستان های چابهار و کنارک فعال هستند.
به گزارش ایرنا شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان (مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
شهر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3042 خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. irnazahedan@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.