به گزارش ایرنا دریادار فواد امین سه شنبه درجریان بازدید از توانمندی و خودکفایی منطقه یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش درساخت ناوشکن و تعمیر و نگهداری سازه ها در بندرعباس اظهار داشت: توانمندی و خودکفایی در کارخانجات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران باعث غرور و قدرت برای جمهوری اسلامی است.
ناوگروه پاکستانی متشکل ازناوشکن تیپ سلطان و ناوموشک انداز جرات صبح یکشنبه برای ابلاغ پیام صلح و دوستی آن کشور در منطقه یکم نداجا (نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران) پهلو گرفت.
این ناوگروه شامل2 ناو و ناوشکن و کارکنان آن از 22 اسفند ماه به مدت سه روز در هرمزگان و شهر بندرعباس بسرمی برند و ضمن دیدار با مقام های عالی استان ، از اماکن گردشگری سطح شهر و جزایر زیبای استان بازدید ودرپایان با اجرای تمرین مشترک با نیروی دریایی کشورمان بندرعباس را به سمت آب های آزاد و بین المللی ترک می کنند.
در سالهای 2014 و 2016 ناوگروه پاکستان از ایران بازدید داشته و این بازدید هم در راستای پیام های صلح و دوستی و تقویت روابط دو جانبه بین دو کشور ایران و پاکستان می باشد.
این پنجمین ناو گروهی است که امسال به منطقه یکم پهلو می گیرد وبه مدت سه روز در منطقه حضور دارد، پیش از این هم ناوگروه هایی ازارتش پاکستان ،هند ،ایتالیا،روسیه در منطقه یکم پهلو گرفته بودند.
ایران وپاکستان ازهمکاریهای گسترده ومنظمی درحوزه نیرو دریایی برخوردارند و ناوگروه های دو کشور به طور منظم و هر سال چند بار، در بنادر یکدیگر با پیام حسن نیت پهلو می گیرند.
پاکستان ماه گذشته میزبان رزمایش بزرگ دریایی چندملیتی با عنوان 'امان 17' بود که هیاتی از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان هیات ناظر در این رزمایش حضور داشت.
در مهر ماه سال جاری، همزمان با هفته دفاع مقدس، ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از چهار فروند از رزم ناوهای نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح روز سه شنبه با 'پیام دوستی و حسن نیت'، در بندر کراچی پاکستان پهلو گرفت.
اواخر فروردین ماه سال جاری نیز به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، یک ناوگروه نیروی دریایی پاکستان به مدت چهار روز در بندر عباس پهلو گرفته بود و رزمایش مشترک یک روزه با ناوهای ایرانی انجام داد.
3219/6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.