به گزارش ایرنا ناوسالار یکم پاسدارعباس غلامشاهی سه شنبه در نشست خبری به مناسبت برگزاری اردوهای راهیان نور دریایی اظهار داشت: علاقه مندان برای بهره گیری از این اردوهای فرهنگی با مراجعه به سایت راهیان نور وهمچنین مکان های اسکان مسافر در نقاط مختلف شهر بندرعباس نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند.
وی ، هزینه این اردوها را برای استفاده کنندگان رایگان عنوان کرد و ادامه داد: سه فروند شناور از سوی منطقه یکم ندسا برای این منظور در نظر گرفته شده که شامل یک فروند لاندی گرافت و دو شناور مسافری است.
جانشین فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه اضافه کرد: اعزام ها در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در ساعت های 8 و 14 به مقصدهای جزیره هرمز و تنگه هرمز انجام می شود.
ناوسالار یکم پاسدار غلامشاهی ابراز داشت: فرماندهان دوران دفاع مقدس و پیشکسوتان عرصه های ایثار و جهاد روایتگری این اردوها را برای شرکت کنندگان در اردوهای راهیان نور دریایی در بندرعباس برعهده دارند.
وی یاد آور شد: در این اردوها رشادت های فرزندان این ملت و مردم هرمزگان در رویارویی با امریکا در دوران دفاع مقدس که تا کنون ادامه دارد برای شرکت کنندگان تبیین می شود.
وی، هدف ازبرگزاری اردوهای راهیان نور دریایی در سه استان هرمزگان، بوشهر و خوزستان، آشنایی هموطنان با اهمیت خلیج فارس و تنگه هرمز، بیان رشادت های مردمان جنوب کشور در مقابله با دشمنان و نشان دادن اشرافیت 100 درصدی جمهوری اسلامی بر تحرک های بیگانگان و اقتدار نیروی های مسلح در منطقه عنوان کرد.
وی یادآور شد: این اردوها از 25 اسفند سال جاری تا 13 فرودین سال آینده برگزار و مظلومیت شهدای دریایی برای مردم تبیین می شود.
ناو سالار یکم پاسدار غلامشاهی اضافه کرد: در هَفت سال گذشته افزون بر 41 هزار نفر در اردوهای راهیان نور دریایی شرکت کرده اند.
وی در بخش دیگری ازسخنان خود خواستار همراهی بیشتر سایر دستگاه ها در برگزاری این اردوهای فرهنگی شد تا بتوان هرمزگان را به مرکز گردشگری اسلامی تبدیل کرد.
جانشین فرمانده منطقه یکم ندسا اشاره کرد: سایر استان ها برای بیان رشادت های فرزندان خود در دوران دفاع مقدس دارای یادمان و موزه دفاع مقدس هستند ولی موزه دفاع مقدس هرمزگان و یادمان شهدا پس از گذشت سال ها همچنان بر زمین مانده است.
وی ادامه داد: بیان رشادت های رزمندگان تنها به روایتگری شفاهی خلاصه شده و باید نسبت به ایجاد و تکمیل فضاهای فرهنگی یاد شده اقدام شود.
جانشین فرمانده منطقه یکم ندسا ابراز داشت: مردم هرمزگان در عرصه خشکی و دریا در دوران دفاع مقدس ایفاگر نقش ها و وظایف مهمی بوده اند و این استان به محلی جهت شناساندن این نقش ها نیاز دارد.
3219/6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.