محمد قائدی روز دوشنبه به مناسبت سالروز تاسیس بنیادشهید و امور ایثارگران در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این طرح که باهدف آشنایی اقشار جامعه با فرهنگ شهادت و ایثار انجام شده در سال آینده به اتمام خواهد رسید و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.
وی اظهارکرد: چاپ کتاب زندگینامه و وصایای شهدا نیز ازدیگر عملکرد این بنیاد است.
قائدی ادامه داد: این بنیاد در ارایه خدمات رسانی به خانواده های معظم شاهد و ایثارگر تمام توان و تلاش خودرا بکار بسته و در زمینه های فرهنگی، آموزشی و رفاهی گام های موثری برداشته است.
وی، پرداخت هزینه های شهریه به فرزندان شهدا و جانبازان بالای 25 درصد در دانشگاهها، کمک هزینه شهریه تحصیلی، اعطای تسهیلات بانکی در سال گذشته به 67 نفر به ازای هر خانواده 570 میلیون ریال را از عمده خدمات ارایه شده به این قشر دانست و گفت: در یک سال اخیر همسران و فرزندان شهدا و ایثارگر این شهرستان در رقابت های قرآنی و ورزشی به موفقیت های چشمگیری نایل شدند.
رئیس بنیادشهید وامورایثارگران گناوه اظهارکرد: سهمیه مصوب شده امسال تسهیلات بانکی مسکن به این خانواده ها در روستاها 350 میلیون ریال و در شهر 600 میلیون ریال درنظر گرفته شده است.
وی گفت: پیگیری مشکل بیکاری فرزندان خانواده های معظم شهدا و ایثارگر نیز در اولویت کاری قرار گرفته و دراین زمینه 132 نفر از آنان در سیستم اشتغال ثبت نام شدند که باتوجه به سهمیه 25 درصدی زمینه شغل برای آنان فراهم و علاوه بر آن برای جذب آنان در شرکت های نفتی و پرداخت وام های کارآفرینی تلاش می شود.
قائدی افزود: فاز اول نصب تمثال مبارک 60 شهید این شهرستان از گلزار شهدا تا میدان ورودی شهر با حمایت و همکاری شهرداری از ضلع شمالی انجام و مابفی نیز در سال آینده شروع می شود.
رئیس بنیادشهید وامور ایثارگران گناوه از همکاری و مساعدت اعضای ستاد و دستگاههای اجرایی و مردم در برگزاری یادواره سرداران و 230 شهید والامقام این شهرستان بویژه فرماندار و امام جمعه این شهرستان تقدیر کرد و گفت: این یادواره براساس مصوبه شورای فرهنگ ایثار وشهادت به ریاست فرماندار به نحو باشکوه و باحضور پرشور و بی نظیر مردم در مصلای جمعه برگزارشد.
وی، تعداد شهدای این شهرستان را 230 شهید عنوان کرد و افزود: از این مجموع تعداد 52 شهید متاهل بودند و دارای همسر و فرزند هستند.
قائدی بیان کرد: 262 جانباز بالای 25 درصد، 645 جانباز زیر 25 درصد ، 10 جانباز 70 درصدی و 52 آزاده از افتخارات مردم این شهرستان در دوران دفاع مقدس است که تحت پوشش این نهاد قرار دارند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043** خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.