رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ساخت بیمارستان 540 تخت‌خوابی چابهار به دلیل عدم تعیین محل احداث و جانمایی ، به تعویق افتاده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمودرضا میری در دیدار با رئیس شورای شهر و فرماندار ویژه شهرستان چابهار ، اظهار داشت: بر اساس نظام سطح‌بندی، مجوز احداث بیمارستان 300 تختخوابی برای چابهار صادر شده بود اما با توجه به افق این شهرستان و همچنین برنامه ریزی دانشگاه برای بهره‌گیری از امکان مرز در درمان بیماران خارجی، با پیگیری فراوان، این مجوز به 540 تختخوابی تغییر کرد اما برای آغاز ساخت متاسفانه مراحل تعیین محل احداث با ویژگی‌های مد نظر مهندسان این حوزه هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی گفت: اگر زمینی مورد توافق قرار گرفته و تاکنون تحویل می شد این بیمارستان با پیشرفت فیزیکی 40 درصدی در حال احداث بود.

میری خاطر نشان کرد:پیگیری تشکیلاتی فرمانداری و اعضای شورای شهر چابهار برای ارتقاء خدمات سلامت در این شهرستان است.

وی با تاکید بر اینکه تامین، حفظ و ارتقاء سلامت انسان ها هدف اصلی ماست، افزود: بهداشت و درمان تنها 20 درصد از مسائل مرتبط با سلامت را می تواند برنامه ریزی و اجرایی کند ،بنابراین همه باید برای تسریع در ارتقاء خدمات تلاش کنیم.

قائم مقام وزیر در استان تصریح کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت خدمات بزرگی از لحاظ تامین زیرساخت‌ها و نیروی انسانی متخصص، افزایش دسترسی مردم به خدمات و ارتقاء سلامت ارائه شده اما در برخی موارد همچنان معتقدیم کمبودهایی وجود دارد و باید برای رفع آن تلاش کرد.

وی ادامه داد: ضریب اشغال تخت در بیمارستان فعلی چابهار در برخی از بخش‌ها، بیش از 100 درصد است و ساخت بیمارستان جدید با جدیت در دستور کار قرار دارد.

معین الدین سعیدی رئیس شورای اسلامی شهر چابهار نیز با بیان اینکه خدمات نظام سلامت در شهرستان چابهار در سال‌های اخیر کمتر از معجزه نبوده است گفت: تخصیص یک دستگاه MRI به بیمارستان این شهرستان به رویایی بدل شده بود اما با اجرای طرح تحول، خدماتی بیش از آنچه تصور می شد به این منطقه اختصاص یافت.

وی همچنین به ساخت مرکز بهداشتی درمانی در منطقه کمب چابهار در مدت 8 ماه اشاره کرد و افزود: تاریخچه بهداشت و درمان شهرستان چابهار را می توان به طور مشخص به دو برهه قبل و بعد از سفر آقای دکتر هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این شهرستان تقسیم کرد.

وی با اشاره به کاهش سرعت احداث تعدادی از پروژه‌های نظام سلامت در این شهرستان گفت: مردم چابهار انتظار دارند روند توسعه شاخص های زیرساختی و انسانی در حوزه سلامت با سرعت قبلی استمرار یابد.

وی همچنین در خصوص افزایش رشته‌های تحصیلی مجتمع آموزش عالی سلامت و همچنین افزایش پذیرش دانش‌آموز بهیاری مطالبی عنوان کرد.

سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم گفت: همراهی و همکاری مردم، فرمانداری و شورای اسلامی شهر و شهرستان چابهار با برنامه های بهداشتی نقش چشمگیری در ارتقاء سلامت هموطنان داشته است.

وی افزود: برخی محرومیت ها و کمبود‌ها در چابهار عارضی است و با اجرای طرح تحول حرکت خوبی برای رفع بخشی از این کمبودها شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان با 4/42 درصد فرد زیر 15 سال جوانترین استان کشور است گفت: این رقم در شهرستان چابهار 2/39 درصد و نشاندهنده ضرورت برنامه ریزی های بیشتر با نگاه به آینده برای این خدمات است.

وی تصریح کرد: توسعه زیر ساخت های بهداشت و ساخت مراکز جدید در روستاها و شهرها بر اساس طرح گسترش شبکه صورت می گیرد و این طرح گسترش شبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار اخیرا بازبینی شده است.

منیژه خلیلی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم گفت: یکی از گام های طرح تحول نظام سلامت به مبحث آموزش اختصاص داده شده بود و در همین راستا علاوه بر مجموعه اقدامات در این حوزه، این دانشگاه جهت تامین نیروی بومی برای ارائه خدمات در شهرستان چابهار، پس از راه اندازی مجتمع آموزش عالی سلامت، یک برنامه منسجم برای تبدیل آن به دانشکده آماده و به وزارت بهداشت ارسال شد.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.