به گزارش ایرنا ایوب درویشی دوشنبه شب در کارگروه بهداشت و سلامت شهرستان چابهار اظهار داشت: حوزه سلامت یکی از مهمترین بخش هاست که باید توجه ویژه ای به آن شود تا مردم بتوانند از امکانات مناسب بهره مند شوند.
وی افزود: بعد از گذشت سالها شهرستان چابهار فاقد یک بیمارستان تخصصی با امکانات و تجهیزات است و مردم با مشکلات زیادی مواجه هستند.
وی بیان کرد: ساخت بیمارستان 540 تختخوابی یکی از خواسته های چندین ساله مردم این منطقه است.
وی گفت: در چند سال اخیر پروژه های خوبی در حوزه بهداشت و درمان در حال ساخت است ولی با توجه به حجم مشکلات فراوان کافی نیست.
وی بر ساخت بیمارستان 96 تختخوابی در مرکز بخش پلان چابهار تاکید کرد و افزود: بیش از 150 هزار نفر جمعیت در این محدوده می توانند از خدمات بیمارستان بهره مند شوند.
درویشی بهره مندی شهرستان چابهار از امکانات بهداشتی درمانی براساس استانداردها و میانگین کشوری را خواستار شد و افزود: تکمیل طرح های نیمه تمام بهداشتی، ساخت خانه های بهداشت روستایی، مراکز بهداشتی و درمانی و سایر خدمات مورد تاکید مردم و مسئولان است.
سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه چابهار تصریح کرد: وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص ریشه کنی کامل بیماری مالاریا در این منطقه قول مساعد داده است.
درویشی تفکیک زباله های شهرستان چابهار را خواستار شد و خاطرنشان کرد: این امر مستلزم آموزش و فرهنگ سازی مردم با همکاری شهرداری است.
وی افزود: مسئولان برای جلوگیری از شیوع بیماری های واگیردار توجه ویژه ای به تهیه و تامین آب شرب و بهداشتی مردم شهر و روستاها داشته باشند.
وی برگزاری دوره های آموزشی بهداشتی برای دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاها را خواستار شد و افزود: با این کار نظارت بیشتری درخصوص پیشگیری از بیماری مالاریا انجام خواهد شد.
وی بیان کرد: باید از ظرفیت های سازمانهای مردم نهاد و منطقه آزاد چابهار برای پیشگیری از بیماری های واگیردار بهره گرفت.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان و سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان چابهار گفت: تا یک ماه آینده 15 تانکر به ناوگان آبرسانی سیار این شهرستان اضافه خواهد شد تا مردم به موقع از سهمیه 15 لیتر آب برای هر نفر در روز بهره مند شوند.
درویشی اظهار داشت: از مجموع 438 روستای شهرستان چابهار تنها 16 روستا از آب آشامیدنی در شبانه روز بهره مند هستند و باقی مانده این روستاها با 42 دستگاه تانکر آبرسانی سیار می شوند.
ابراهیم جنگی زهی مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان چابهار نیز گزارشی از وضعیت بهداشتی این شهرستان ارائه کرد.
به گزارش ایرنا چابهار در 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای مَکُّران (عمان) قرار دارد.
3043**3213خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.