محمد جهانتیغی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان ساعت آموزشی معادل هزار و 362 نفر دوره آموزشی در این مناطق است.
وی ادامه داد: 71 نفر از شرکت کنندگان در این دوره ها مرد و هزار و 291 نفر آنان را زنان تشکیل داده بودند که این امر نشاندهنده استقبال بسیار خوب زنان از دوره های آموزشی مهارتی است.
وی افزود: رشته های ارائه شده در این مناطق بر مبنای ظرفیت منطقه، شناخت سلیقه خریدار و امکانات در دسترس ساکنان آن منطقه بوده است.
وی تصریح کرد: مانتو دوزی، خیاطی لباس های سنتی بلوچی، تولید خانگی اسانس و عرقیجات گیاهی، پرورش جوجه بومی، تعمیر آبگرمکن های دیواری، نصب و سیم کشی تجهیزات مدارهای الکتریکی ساختمان و تعویض کار روغن خودروهای سبک از جمله این مهارتها بوده است.
مدیرکل فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: آموزش مهارت های فنی و حرفه ‌ای می تواند در رشد اقتصادی و تولیدات ملی، گسترش آموزش های عدالت محور، افزاش بهره ‌وری و تولید، کاهش هزینه‌ های تولید، رفاه اجتماعی و امید به زندگی در جوانان موثر باشد.
جهانتیغی مشکل ارائه آموزشهای فنی و حرفه ای در مناطق حاشیه ای را نبود امکانات کارگاهی بیان کرد و افزود: ارائه آموزشهای مهارتی در این بخش ها مستلزم همکاری مساجد و تیم های سیار مربیان است.
وی اظهار داشت: ارائه آموزش های مهارتی در حاشیه شهرها از جمله مهمترین اقدامات برای سرمایه گذاری انسانی است.
به گزارش ایرنا، زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان دومین شهر حاشیه نشین ایران اسلامی محسوب می شود و بیشترین شغل های کاذب این شهر نیز از سکونتگاه های غیر رسمی نشات می گیرد در صورتی که این ظرفیت انسانی به درستی آموزش ببینند می توانند نقش موثری در بهبود شرایط زندگی این شهر ایفا کنند.
7311** 3213خبرنگار: اسماعیل مرادقلی**انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.