محمد جهانتیغی چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آموزش ها با هدف مهارت آموزی برای ایجاد اشتغال پایدار در میان ساکنان سکونتگاههای غیر رسمی استان ارائه شد.
وی افزود: آموزش های داده شده در این مناطق بر مبنای ظرفیت، شناخت سلیقه خریدار و امکانات در دسترس ساکنان در رشته های مانتو دوزی، خیاط لباس های سنتی بلوچ، عرقگیری گیاهان دارویی، پرورش جوجه بومی، تمیرکار آبگرمکن های دیواری، نصب و سیم کشی تجهیزات مدارهای الکتریکی ساختمان و تعویض کار روغن خودروهای سبک بوده است.
وی تصریح کرد: آموزش مهارت های فنی و حرفه ‌ای می تواند در رشد اقتصادی و تولیدات ملی، افزاش بهره‌ وری و تولید، کاهش هزینه ‌های تولید، رفاه اجتماعی و امید به زندگی در جوانان راهگشا باشد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان افزود: آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای در واقع نوعی پرورش کارآفرین است به این معنی که افراد پس از کسب مهارت و دانش فنی، قادر خواهند بود که فرصت های شغلی مناسبی را به دست آورند.
به گزارش ایرنا 24 مرکز آموزش فنی و حرفه ای ثابت در سیستان و بلوچستان وجود دارد.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
3042** خبرنگار و انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.