به گزارش ایرنا، سید علی موسوی روز شنبه در آئین راه اندازی کمیسیون حمل و نقل، ترانزیت و گمرک اتاق تعاون قزوین، تقویت تعاونی ها و بخش خصوصی را راهکاری برای کاهش هزینه های جاری عنوان کرد و افزود:در حال حاضر بخش قابل توجهی از بودجه استان صرف پرداخت دستمزد و امور جاری می شود که این روند به هیچ عنوان مطلوب نیست.
فرماندار قزوین با بیان اینکه نقش تعاونی ها به عنوان شریان حیاتی توسعه کشور بر هیچ کس پوشیده نیست،اظهار کرد: هرچه کارها بیشتر به مردم سپرده شود با نتایج پربارتری نیز همراه خواهد بود و در این میان تعاونی ها بهترین راهکار برای تحقق این هدف به شمار می روند.
فرماندار قزوین با بیان اینکه در اصل 44 قانون اساسی بر برون سپاری خدمات دولتی تاکید شده است،اظهار کرد:تعاونی ها بهترین بخش برای واگذاری خدمات دولتی به شمار می روند و تشکیل آنها به سود دولت و ملت است.
وی در ادامه با اشاره به راه اندازی کمیسیون حمل و نقل، ترانزیت و گمرک اتاق تعاون قزوین، گفت::از زمان تشکیل تمدن بشری نیاز به حمل و نقل نیز شکل گرفت و این حوزه در طول تاریخ به شیوه های مختلف نقش آفرین بوده است.
فرماندار قزوین اظهار کرد:امیدواریم با تشکیل این کمیسیون گام های اساسی در زمینه ارائه خدمات بهتر در حوزه حمل و نقل کالا و مسافر در قزوین برداشته شود.
رئیس اتاق تعاون استان قزوین نیز در ادامه این مراسم گفت:کمیسیون حمل و نقل به منظور ارائه خدمات بهتر در این حوزه و مشارکت در داشتن برنامه ای یکپارچه برای توسعه این بخش از سال گذشته در تهران ایجاد شد و هم اکنون نیز در اتاق تعاون استان ها در حال تشکیل می باشد.
روح الله زارعی افزود:امروزه حمل و نقل از شاخص های موثر در فرایند رشد اقتصادی کشور به شمار می رود که سرمایه گذاری در آن بازدهی موثری را به دنبال دارد.
وی در ادامه خواستار ایجاد مجموعه ای در حوزه حمل و نقل برای ساماندهی و نظارت بیشتر در این بخش در استانداری قزوین شد و اضافه کرد: در خیلی از استان ها مجموعه ای در چارت تشکیلاتی استانداری ها در حوزه حمل و نقل شکل گرفته اما در قزوین تاکنون چنین امکانی فراهم نشده و این نیاز با توجه به موقعیت شاهراهی استان به طور ویژه احساس می شود.
دبیر کمیسیون حمل و نقل، ترانزیت و گمرک اتاق تعاون و مسئول انجمن صنفی رانندگان وانت قزوین نیز در ادامه این نشست با اشاره به اهمیت حمل و نقل در رفع نیازهای شهروندان و نقش آفرینی آن در حوزه اقتصاد، گفت: با تشکیل این کمیسیون امیدواریم بخش تعاون در این حوزه بیشتر از قبل فعال شود.
سید رضا محمدی افزود:این کمیسیون علاوه بر انجام وظائف ذاتی خود که همان حمایت از تعاونی های حمل و نقل استان می باشد با تعامل با اتاق تعاون استان عهده دار تمام امور مربوط به تاسیس،نظارت بر مجامع، بیلان مالی و رسیدگی به شکایات تعاونی ها و داوری نیز می باشد.
مسئول انجمن صنفی رانندگان استان قزوین در پایان افزود:در حال حاضر علاوه بر فعالیت ناوگان سنگین بر جابه جایی کالا و مسافر، 25 هزار دستگاه وانت نیز در سطح استان به ارائه خدمات مشغول هستند.
15 هزار دستگاه خودرو ناوگان فعال جاده ای در حوزه مسافر و کالا را در استان قزوین تشکیل می دهند.
از این تعداد بیش از 11هزار دستگاه سهم کالای سنگین جاده ای بوده و سه هزار و 500 دستگاه نیز به جابه جایی مسافران جاده ای اختصاص دارد.
7388* 3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده:رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.