رسول راشکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی و وقوع سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان تمام نیروهای امدادی منطقه به حالت آماده باش کامل درآمدند.
وی ادامه داد: نجاتگران جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان براثر وقوع سیلاب در شهرستان ایرانشهر نسب به امداد رسانی به خانواده‌های آسیب دیده اقدام کردند.
وی افزود: به منظور امداد رسانی مطلوب تر اقلام امدادی مورد نیاز به شهرستان ایرانشهر ارسال شد.
وی همچنین از توزیع اقلام امدادی ضروری از قبیل چادر، موکت، پتو، نایلون سنگری و کنسروجات در بین خانوارهای آسیب دیده خبر داد و گفت: با توجه به تداوم بارندگی و طوفان در منطقه نجاتگران این جمعیت به کمک آسیب دیدگان شتافته و عملیات امداد و نجات در منطقه همچنان ادامه دارد.
راشکی همچنین از مردم خواست به دلیل وقوع بادهای شدید و رگبار های سنگین باران همراه با رعد و برق که سبب جاری شدن سیلابهای ناگهانی، آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه های فصلی می شود از اسکان و تردد در حاشیه و بستر رودخانه ها اجتناب کنند تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در خصوص ادامه رگبارهای سنگین باران، بارش تگرگ، جاری شدن رواناب و پرآب شدن مسیل ها در جنوب و مرکزاستان هشدار داد.
رضا آزاد منش اظهار داشت: از عصرامروز در نواحی جنوبی، جنوب شرق و ارتفاعات مرکزی سیستان و بلوچستان به ویژه شهرستانهای خاش، ایرانشهر و نیکشهر بارش ها شدید بوده و با توجه به ماهیت طوفان های تندری سیلابی شدن رودخانه های فصلی بسیار محتمل است.
وی از ساکنان این مناطق خواست از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.
وی افزود: طوفانی با سرعت 101 کیلومتر بر ساعت عصر امروز شهرستان ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان را در نوردید.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: این طوفان دید افقی را به کمتر از 100 متر کاهش داد.
آزادمنش اظهار داشت: این طوفان 2 دقیقه طول کشید که به دلیل کوتاه بودن زمان خسارت چندانی برجای نگذاشت.
وی افزود: برای منطقه سیستان برای امروز و فردا پدیده وزش باد را خواهیم داشت که در برخی ساعات شدید و همراه با گرد وغبار خواهد بود.
ایرانشهر در 335 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
7316**3213خبرنگار عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.