سرهنگ پاسدار محمد ناظری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان که قرارگاه جواد الائمه(ع) از آبان ماه سال گذشته فعالیت خود را در سیستان و بلوچستان آغاز کرده است اظهار داشت: هدف این قرارگاه مقابله مردمی علیه مواد مخدر و اعتیاد به عنوان یکی از آسیب های اجتماعی است.
وی افزود: با هدف ارتقا سطح آگاهی اقشارمختلف جامعه و اقدامات پیشگیرانه این قرارگاه برنامه های مختلفی در زمینه کنترل و کاهش مصرف مواد مخدر، جلوگیری و مقابله با فروشندگان خرد و کلان و اصلاح محلات آلوده را در دستور کار قرار داده که در این راستا 23 محله آلوده به مواد مخدر در استان شناسایی شده اند.
وی آموزش هزار و 334 مربی، برپایی 198 نشست برای 11 هزار 394 نفراز اقشار مختلف جامعه، برگزاری 55 همایش در مناطق آلوده شهرستان های قصرقند، زاهدان و چابهار و 15 نمایشگاه مبارزه با مواد مخدر در کنار سایر کارهای فرهنگی را از جمله اقدامات قرارگاه جواد ائمه در سیستان و بلوچستان عنوان کرد.
فرمانده قرارگاه جواد الائمه(ع) سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته اردوگاه موقتی در استان راه اندازی شد که برای این منظور 213مسجد و حسینیه برای ترک اعتیاد شناسایی شدند.
سرهنگ پاسدار ناظری اظهار داشت: همچنین شناسایی 645 مکان فعال در زمینه مواد مخدر، 6مرکز توزیع مواد مخدر،54 قاچاقچی مرد و پنج قاچاقچی زن، هزار و 925 نفرمعتاد مرد و 9معتاد زن از دیگر اقدامات این نهاد در 6 ماه دوم سال گذشته است.
وی همچنین تعداد معتادان معرفی شده به مراکز درمانی را در این مدت 168نفر مرد و چهار نفر زن، قاچاقچیان ارشاد شده 12نفر، معتاد بهبود یافته 32 نفر را از دیگر اقدامات این نهاد ذکر کرد.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.