به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، حسین لامی‌زاده امروز در شورای مبارزه با موادمخدر استان خوزستان اظهار داشت: در 27 شهرستان استان خوزستان جلسات متعددی برای به مبارزه با مواد مخدری و نیز پیشگیری از آن برگزار شده همچنین کمیته‌های فرهنگی و مقابله با مواد مخدر در شهرستان‌های اندیمشک، آبادان، خرمشهر و ماهشهر به عنوان شهرستان‌های هدف فعال شده است.

وی افزود: 180 معلم از بهترین معلمان استان به تناسب نیاز شهرستان‌ها برای اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر در سطح مدارس گلچین شده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان بیان کرد: طرح‌هایی برای مدارس مقطع دبستان و نیز پیش دبستانی همچنین مدارس شبانه روزی برای اجتماعی کردن موضوع مبارزه با مواد نخدر تهیه شده است.

وی با بیان اینکه در اهواز 255 معتاد متجاهر جمع‌آوری شده است، گفت: همچنین 446 معتاد متجاهر نیز در کل خوزستان جمع‌آوری شده است که در بین آنها از قشر بانوان هم داشته‌ایم.

لامی‌زاده با اشاره اینکه برای ایجاد کمپ زنان می‌توان از ماده 16 استفاده کرد، عنوان کرد: با توجه به اینکه فقط یک کمپ اعتیاد بانوان داریم که ظرفیت آن نیز تکمیل شده در زمینه جمع آوری زنان معتاد مشکل داریم.

وی با بیان اینکه "دیگر کشت خشخاش در خوزستان نداریم" تصریح کرد: با همکاری ادارات مختلف از جمله منابع طبیعی کشت خشخاش را در سطح استان به صفر رساندیم.

آمار زنان معتاد در خوزستان پائین‌تر از متوسط کشوری است

زهرا جعفری امروز در این شورا اظهار داشت: برنامه پیشگیری از مواد مخدر در سالن‌های اجتماعی و ورزشی را در سطح کشور و به صورت ویژه در خوزستان در نظر بگیریم.

وی افزود: به نظر می‌رسد آمار زنان معتاد در خوزستان پایین است که امیدوارم آمار پنهان نباشد.

همچنین حسین حسین زاده معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان بیان کرد: خوزستان بر اساس آمار در زمینه مواد مخدر از رشد بالایی برخوردار است اما عزم و جزم مسئولان برای مقابله با مواد مخدر در قالب برنامه های منظم قابل تقدیر است.

محمود معزی معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان خوزستان نیز در این جلسه عنوان کرد: آموزش های مهارت زندگی و نیز پیشگیری از اعتیاد در 123 مدرسه شبانه روزی ارائه شده است.

وی افزود: همچنین 375 دانش آموز را با رویکرد مقابله با مواد مخدر وارد المپیادهای ورزشی کردیم.

به گزارش تسنیم شورای ستاد مبارزه با مواد مخدر استان خوزستان امروز با حضور قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بر گزار شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 614017
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.