محمد سرایانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 355 نفر از انصرافی ها نامزد شوراهای روستایی و 366 نفر نامزد شوراهای اسلامی شهری بودند.
وی افزود: با توجه به اینکه امکان انصراف تا زمان آغاز اخذ رای و نصب اسامی در برد شعب وجود دارد احتمال تغییر در این آمار دور از انتظار نیست.
وی گفت: از مجموع 18 هزار و 423 داوطلب نامزدی در انتخابات این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای سیستان و بلوچستان، 17 هزار و 115 نفر به عنوان داوطلب شوراهای روستایی و هزار و 308 نفر داوطلب مناطق شهری نام نویسی کردند.
وی ادامه داد: هزار و 408 نفر از این داوطلبان نام نویسی شده زن و 17 هزار و 15 نفر مرد بودند که در مجموع 328 نفر آنان در هیات های اجرایی و نظارت استان رد صلاحیت شدند.
رئیس کمیته اجرایی انتخابات سیستان و بلوچستان افزود: بعد از انجام مراحل شکایات نامزدهای رد صلاحیت شده استان در مجموع صلاحیت 154 نفر شامل 94 نفر در حوزه های روستایی و 60 نفر در حوزه های شهری با بررسی های صورت گرفته مجددا تایید شد.
سرایانی اظهار داشت: با توجه به تمام مراحل طی شده هم اینک بیش از 17 هزار و 900 نامزد در عرصه رقابت های انتخاباتی شوراها در استان باقی مانده اند.
وی گفت: 2 هزار و 221 شعبه اخذ رای در سراسر استان برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تعیین شده است.
وی افزود: هزار و 278 شعبه در این دوره از انتخابات به صورت سیار و 943 شعبه نیز در مناطق پرجمعیت به صورت ثابت کار جمع آوری آرای مردم را برعهده دارند.
معاون مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان ادامه داد: بیشترین شعب اخذ رای مربوط به شهرستان زاهدان با 318 شعبه است.
وی افزود: 726 شعبه اخذ رای در مناطق شهری و هزار و 495 شعبه نیز در مناطق روستایی سیستان و بلوچستان در انتخابات این دوره مستقر است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان 29 اردیبهشت ماه در سراسر کشور برگزار می شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با 19 شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، کنارک و چابهار و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.
3042** 6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.