به گزارش خبرنگاران ایرنا،در حالی که کمتر از 2 روز تا برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا باقی مانده شور و نشاط وصف ناپذیری در شهرستان ایوان ایجاد شده است و نامزدهای انتخاباتی شوراهای اسلامی با افزایش سطح تبلیغات و استفاده از شیوه های مختلف درصدد جلب نظر و رای مردم هستند.
کمتر فضایی در سطح این شهرستان بویژه سطح شهر ایوان را می توان یافت که به پوستر و شعارهای داوطلبان انتخابات شوراها آذین نشده باشد پیاده روها، لای درب منازل و اماکن عمومی، همه و همه مملو از پوستر های تبلیغاتی شده اند.
اکثر نامزدها در خیابان های اصلی شهر ستادهای خود را با فاصله ای کم و نزدیک به هم مستقر شده اند که همین عامل باعث ازدحام جمعیت طرفداران کاندیداها در ستادها به ویژه در ساعات پایانی روز و اوایل شب می شود.
بر اساس مشاهدات خبرنگار ایرنا، در برخی از این ستادها برای مراجعه طرفداران و برای جلب آرای مردم با چای، شربت و شیرینی از مردم به خصوصث مراجعه کنندگان پذیرایی می شود.
حامیان و طرفداران نامزدها نهایت تلاش خود را می کنند تا با استفاده از برنامه های تبلیغاتی خود نظر مردم را به کاندیدای مورد نظر جلب کنند، توزیع اقلام تبلیغاتی نامزدها همچون تراکت و بروشور توسط هواداران نامزدها، میتینگ ها و سخنرانی هواداران و پخش موسیقی، از جمله برنامه ستادهای انتخاباتی کاندیدادهای شهر و روستا در ایوان است.
شور و هیجان بین جوانان در جلوی ستادها و خیابان ها بیشتر به چشم می خورد به گونه ای که آنها با در دست داشتن عکس های کاندیداها و ایستادن در کنار خیابان، با توزیع پوسترهای نامزد منتخب خود سعی در جلب آرا بیشتر مردم را دارند.
تنها 2 روز دیگر تا آغاز انتخابات باقی مانده است، این مردم هستند تا بار دیگر با حضور در پای صندوق های رای بار دیگر عزت و سربلندی کشور را فریاد بزنند.
فرماندار ایوان با اشاره به آمار ثبت نام کنندگان در انتخابات شوراهای شهر و روستا در این شهرستان اظهار کرد: 92 داوطلب در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان با هم رقابت می کنند که از این تعداد 69 داوطلب در شوراهای اسلامی شهری و 23 نفر نیز در شوراهای اسلامی روستایی حضور دارند.
احسان اکبری با بیان اینکه فعالیت های تبلیغاتی داوطلبان شوراهای اسلامی از 21 اردیبهشت ماه آغاز و تا یک هفته ادامه دارد، افزود: از داوطلبان خواست بطور جدی از تخلفات تبلیغاتی خودداری کرده و فقط در مکان های تعیین شده اقدام به نصب بنر و پوسترهای تبلیغاتی کنند.
وی تاکید کرد: با توجه به رسیدگی مستمر هیات های اجرایی و نظارتی ستادهای تبلیغاتی، تاکنون به غیر از چند مورد تخلف در زمینه نصب بنر، هیچگونه تخلفی در ایوان گزارش نشده است.
فرماندار ایوان در خصوص هرگونه تخلف مانند خرید و فروش آرا بشدت هشدار داد و گفت: شهروندان هر گونه تخلف در این زمینه را گزارش دهند تا با متخلفان برخورد قانونی شود.
به گزارش ایرنا، ایوان با جمعیت 55 هزار نفر در 35 کیلومتری شمال ایلام قرار دارد و دارای 2بخش با 43 روستا است.
80 نقطه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان مشخص شده و به همین تعداد نیز صندوق اخذ رای در این مناطق جانمایی خواهد شد.
روز جمعه 29 اردیبهشت امسال انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی**انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.