به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی اصغر طهماسبی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای شرکت در این انتخابات 8 هزار و 484 نفر در استان نام نویسی کردند که صلاحیت این افراد در هیات اجرایی بررسی شد.
وی بیان کرد: از میان هزار و 484 داوطلب حوزه های شهری استان 28 نفر از ادامه حضور در این رقابت انتخاباتی انصراف دادند ، 30 نفر رد صلاحیت شدند و یکهزار و 426 نفر برای شرکت در این انتخابات با هم رقابت خواهند کرد.
معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی استاندار گلستان افزود: در حوزه شوراهای روستایی هم ، 7 هزار نفر برای شرکت در این انتخابات نام نویسی کردند که از این تعداد 83 نفر انصراف دادند ، صلاحیت 272 نفر رد شد و 6 هزار و 645 برای کسب کرسی شوراهای اسلامی 942 روستای استان با هم رقابت خواهند کرد.
طهماسبی ادامه داد: پرونده های بررسی شده داوطلبان شرکت در انتخابات به شورای نظارت ارسال شده است و پس از بررسی این هیات ، اسامی نامزدهایی که امکان شرکت در انتخابات را دارند، اعلام می شود.
وی گفت: از 19 فرآیند پیش بینی شده پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا تاکنون 10 فرآیند به پایان رسیده که امیدوریم دیگر مراحل باقیمانده هم با همراهی ، مشارکت و همکاری مردم و داوطلبان به سرانجام برسد.
به گزارش ایرنا پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان در سراسر کشور 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
26 شهر استان گلستان کمتر از 50 هزار نفر جمعیت دارند که شورا‎های این شهرها پنج نفره خواهد بود ،ضمن اینکه سه شهر گنبدکاووس، علی آبادکتول و بندرترکمن که بیش از 50 هزار نفر جمعیت دارند شوراهای هفت نفره خواهند داشت.
همچنین شهر گرگان که بیش از 200 هزار نفر جمعیت دارد 9 نفر عضو شورا خواهد داشت.
3091 /1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.