دکتر قاسم میری علی آباد روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این روزها همکاران ما در آزمایشگاه ویژه کرونا در خط مقدم مبارزه با این ویروس هستند به طوریکه با اقدامات حفاظتی و رعایت اصول بهداشتی از بین پرستاران و تیم‌های آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هیچ مورد فوت ناشی از این ویروس نداشته‌ایم.

وی افزود: بیمارستان‌ها و کادر درمان بر اساس رسالت خویش در همه زمان‌ها آماده ارائه خدمات درمان به بیماران هستند و در بحران کرونا نیز خدمات درمانی با جدیت کامل دنبال می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت و درمان زاهدان گفت: هم‌اینک بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان هیچ مشکلی از ابتدا تاکنون از نظر تجهیزاتی، تشخیصی و نیروی تخصصی برای درمان ویروس کرونا نداشته و ندارند.

وی گفت: مشارکت مردم در مرحله دوم غربالگری کرونا و مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته خدمات جامع سلامت به برون رفت از بحران کمک خواهد کرد.

میر آبادی ادامه داد: برگشت به روال عادی زندگی با همکاری و مشارکت مردم میسر است و در صورت روند صعودی مبتلایان به این بیماری قطعا اقدامات پیشگیرانه با جدیت بیشتری به اجرا گذاشته خواهد شد.

وی برون رفت از وضعیت فعلی را رعایت فاصله گذاری اجتماعی، به حداقل رساندن ترددهای غیرضروری، تشخیص زودهنگام افراد مشکوک به بیماری و اطرافیان آنان و ایزوله کردن و قرنطینه به منظور پیشگیری از انتشار و انتقال ویروس کرونا ذکر کرد.

طبق اعلام کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر روز یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ ، ۸۲ هزار و ۲۱۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۸۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته تعداد جان باختگان کرونا  در کشور به  پنج هزار و ۱۱۸ تن رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.