دکتر سهیلا خسروی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، شمار داوطلبان اهدای خون در سیستان و بلوچستان بیش‌از ۶۰ درصد کاهش یافته است.

وی بیان کرد: با توجه به توصیه‌های بهداشتی به منظور حضور کمتر در اجتماع برای کاهش احتمال ابتلا به ویروس کرونا، مراجعه برای اهدای خون نیز به یک سوم میانگین ماه‌های قبل رسیده است.

مدیرکل سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: سیستم نوبت دهی اینترنی در این سازمان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش ازدحام جمعیت راه‌اندازی شده که امیدواریم تعداد اهدا کنندگان خون افزایش یابد.

وی تصریح کرد: بیمارانی در سیستان و بلوچستان داریم که حیاتشان وابسته به خون است و اگر خون نباشد زندگی آنان به خطر خواهد افتاد.

خسروی اظهار داشت: سه هزار و ۲۰۰ بیمار تلاسمی در سیستان و بلوچستان وجود دارند که هر ۱۵ روز یکبار باید تزریق خون انجام دهند.

وی افزود: بیماری‌های زنان و زایمان، تصادفات و حوادث از دیگر دریافت کنندگان خون هستند که نمی‌توان تزریق خون آنها را به وقت دیگر موکول کرد و باید نیاز آنها مرتفع شود.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان ادامه داد: سازمان انتقال خون در زمان شیوع ویروس کرونا کاملا مراقبت‌های لازم را از اهدا کنندگان بعمل آورده و جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

وی دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم‌خونی را از شرایط لازم برای اهداکنندگان خون عنوان کرد.

به گزارش ایرنا از منظر کارشناسان در سیستان و بلوچستان با توجه به ثبت نشدن برخی ازدواج‌ها به صورت رسمی و در نتیجه عدم دریافت مشاوره و انجام نشدن آزمایش‌های قبل از ازدواج و همچنین وجود نگرش‌های منفی در زمینه سقط جنین همچنان روند رو به رشد تعداد مبتلایان به بیماری تالاسمی ماژور ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.