حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی روز پنجشنبه در گردهمایی طلاب و علمای منطقه سیستان که در حوزه علمیه سفیران زابل برگزار شده اظهار داشت: شهادت در منابع اسلامی آنقدر ارزش دارد که معیار سنجش ارزش‌ها به حساب می‌آید.

وی با اشاره به حدیث ارزشمندتر بودن ارزش مرکب قلم علما از خون شهدا افزود: عالمی که در راه جهاد کار می‌کند و با بیان و نوشتار خود ارزش‌های شهادت را انتشار می‌دهد مرکب قلمش از خون شهدا با ارزش‌تر است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: آن عالمی ارزش مرکب قلمش از خون شهدا با ارزشتر است که جامعه را به سمت جهاد و دفاع از اسلام و کشور سوق می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین محامی تصریح کرد: با لطف خدا و رهبری امام خمینی(ره) و همچنین حضور گسترده مردم، انقلاب اسلامی به ثمر نشست و برکات زیادی را برای کشور به وجود آورد.

وی افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی حوزه‌های علمیه چه حوزه‌های اهل سنت و چه اهل تشیع در سراسر کشور پیشرفت کرده و امروز فرصتی بزرگ در خدمت حوزه‌های علمیه قرار گرفته که در کنار آن مسوولیت‌های بزرگی را نیز بر گردن ما انداخته است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: امروز باید همه ما برای بالا بردن سطح کیفیت علم و دانش تلاش کنیم و از این فرصتی که انقلاب اسلامی امروز در اختیار ما قرار داده استفاده درست را ببریم.

وی تاکید کرد: ما همه باید درس بخوانیم تا آن را در خدمت اسلام و جامعه اسلامی به کارگیری کنیم و در واقع این تحصیل ما مقدمه‌ای برای خدمت به مردم است. اگر ما نتوانیم در عرصه جامعه حاضر شده و نقش آفرینی کنیم کمال مطلوب محقق نمی‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین محامی ادامه داد: ما پیش از انقلاب فضای نشر معنویات را نداشتیم و علما بسیار محدود بودند و از طرف دیگر نیز اقبال مردمی تا این حد نبود که از مطالب ما استقبال کنند اما امروز به ثمره انقلاب فضا تغییر کرده و امروز مردم تشنه مفاهیم اسلامی هستند.

وی گفت: باید نگاه کنیم که ما طلاب به عنوان بلندگوهای اسلام چه میزان تلاش کرده‌ایم تا دلها را به سمت معارف اسلامی و معرفت اهل بیت سوق دهیم.

امام جمعه زاهدان افزود: انقلاب اسلامی مولود حوزه‌های علمیه است و یک پیوند ارتباطی محکم بین حوزه و نظام اسلامی وجود دارد و حوزه‌ها نمی‌توانند نسبت به جامعه اسلامی و انقلاب بی‌تفاوت باشند.

حجت الاسلام و المسلمین محامی تاکید کرد: حوزه‌های علمیه باید در قبال حفظ و پیشرفت انقلاب احساس مسوولیت کنند و ما باید از خود بپرسیم که در قبال وظایف خود نسبت نظام اسلامی چه کرده‌ایم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.