معصومه هادی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جشنواره با حضور ۱۵ گروه نمایشی در مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

وی افزود: با توجه به اهمیت فعالیت در حاشیه‌ شهر، امسال جشن انقلاب برای کودکان و نوجوانان این مناطق در زاهدان اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان بیان کرد: بهره‌گیری از جذابیت‌های مورد پسند کودکان و نوجوانان در تولید برنامه‌ها زمینه‌ مشارکت آنان در پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران که فرمودند« ۲۲ بهمن در طول زندگی و برای نسل‌های آینده باید سرمشق قرار گیرد»، ادامه داد: امسال کانون با شعار "آینده را باید ساخت" برنامه‌های کارگروه کودک و نوجوان ستاد دهه‌ فجر را برنامه‌ریزی و آماده‌ اجرا کرده است.

هادی گفت: این برنامه‌ها با هدف افزایش معرفت کودکان و نوجوانان نسبت به آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی طراحی شده و با رویکرد بسترسازی مناسب جهت تشویق و ایجاد انگیزه در آنان، زمینه‌ مشارکت پرشکوه‌ کودکان و نوجوانان را فراهم آورده است.

وی از بهره‌گیری جذابیت‌های مورد پسند کودکان و نوجوانان در تولید این برنامه‌ها خبرداد و افزود: برنامه‌های با نشاط فرهنگی، هنری، ادبی و ورزشی متناسب با فضای فکری و عاطفی مخاطبان کودک و نوجوان به منظور هدایت آنان در جهت پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی طراحی شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در همین راستا در مراکز کانون استان ۸۲۲ فعالیت در زمینه‌های گوناگون علمی و فرهنگی برنامه‌ریزی شده تا در ۲۹ مرکز فرهنگی‌ هنری ثابت، سیار و پستی کانون به کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستانی ارائه شود.

وی به برنامه‌های محوری کانون اشاره کرد و گفت: همایش صبح شعر و داستان انقلاب(آهنگ بهاران) با موضوع سردار دل‌ها از برنامه‌های شاخص استان است که در این ویژه‌ برنامه شاعران و نویسندگان مطرح کشور و استان در جمع اعضای کانون حضور خواهند داشت و با اثرخوانی و معرفی شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی لحظه‌هایی ماندگار برای کودکان و نوجوانان خلق خواهند کرد.

هادی افزود: با توجه به اعلام عنوان روزهای دهه‌ فجر، ‌برنامه‌های متنوعی طراحی شده که از آن‌ جمله می‌توان به نشست تخصصی ولایتمداری (ویژه مربیان)، برگزاری کارگاه فرهنگی پیوند امام(ره) و امت، گلبانگ انقلاب، پیام به جهانیان به زبان انگلیسی و دعوت از تولیدگران موفق در جمع اعضا اشاره کرد.

وی بیان کرد: نشست تخصصی نسل نو با محوریت تفکر دینی و هنر انقلابی در مهارت‌های زندگی، کارگاه هنری نقاشی با تکنیک‌های ترکیبی، کارگاه آشنایی با شیوه‌های کسب و کار، انجمن قصه‌گویی ویژه مربیان و معلمان و مادران، کارگاه بازی کودک و مادر،کارگاه هنری و کارت‌سازی با موضوع شهادت و ایثار، مسابقه ادبی "من یک پاسدارم"، کارگاه مهارت‌های اجتماعی ویژه نوجوانان، معرفی شخصیت شهدا به‌ ویژه سردار شهید قاسم سلیمانی، ویژه‌ برنامه‌های فرهنگی شامل نقاشی، طراحی چهره، شعارنویسی و دلنوشته به سردار آسمانی و طراحی پرچم از دیگر برنامه‌هایی است که در مراکز فرهنگی‌ هنری سراسر استان به مناسبت دهه فجر اجرا خواهد شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان گفت: برپایی نمایشگاه در مراکز فرهنگی‌ هنری استان، نمایشگاه حمایتی فروش سازه‌های سفال و آثار هنری اعضا، ویژه‌ برنامه‌های مراکز سیار و پستی در روستاها و حاشیه‌ شهرها از دیگر برنامه‎های این کانون در استان است.

وی افزود: در پایان دهه‌ فجر نیز همکاران در راهپیمایی چهل‌ و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شرکت خواهند کرد و از سوی کانون در مسیر راهپیمایی جشنواره‌ نقاشی و ایستگاه طراحی چهره برگزار خواهد شد و اعضای کانون زبان ایران نیز در مسیر راهپیمایی پیام صلح کودکان و نوجوانان ایرانی را به زبان انگلیسی به مردم سراسر دنیا اعلام خواهند کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.