مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه نخستین مهرواره‌ استانی سرود آفرینش سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پسران و دختران غیور این استان باید به فکر زادگاه خود با این پیشینه‌ غنی فرهنگ و تمدن باشند و با استفاده از هنر و خلاقیت برای بیان زیبایی‌ها، رنج‌ها و مهربانی‌های آن تلاش کنند.

معصومه هادی خطاب به هنرمندان کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان گفت: این استان تشنه‌ همت والای شما هنرمندان است و زادگاه‌تان برای بلندآوازه شدن به شما نیاز دارد.

وی هدف از برگزاری مهرواره‌ سرود را شادی بخشیدن، تقویت کار گروهی و نشاط فرهنگی به اعضا عنوان کرد و از آنان خواست همواره سرود زیبای شکوه وطن را بسرایند.

آیین اختتامیه‌ نخستین مهرواره‌ استانی سرود آفرینش سیستان و بلوچستان با حضور آزر مشهدی ناظر کشوری مهرواره، به میزبانی زاهدان در سالن سینمای کودک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.

هیات داوران مهرواره‌، متشکل از عالیه سجادی کارشناس فرهنگی کانون سیستان و بلوچستان، مهدیه زراعتی مربی فرهنگی استان و پوریا ملایی‌قاسمی هنرمند موسیقی، برگزیدگان این مرحله را در ۲ بخش راه‌یافته به مرحله‌ کشوری و شایسته‌ تقدیر معرفی کردند.

برگزیده‌ اول این مهرواره اعضای دختر مرکز فرهنگی‌هنری بُنجار به رهبری ملیحه طوفانی، برگزیده‌ دوم اعضای دختر مرکز فرهنگی‌ هنری شماره ۲ زابل به رهبری معصومه نورا، برگزیده‌ سوم اعضای دختر مرکز فرهنگی‌ هنری شماره چهار زاهدان به رهبری زهرا زرگر و بخش شایسته‌ تقدیر اعضای پسر مرکز فرهنگی‌ هنری شماره یک ایرانشهر به رهبری زیور رودینی و همچنین محمدصادق ارباب عضو گروه سرود مرکز فرهنگی‌ هنری شماره چهار زاهدان به عنوان تک‌خوان برتر و بروشور طراحی شده توسط زیور رودینی و شهربانو استوان، مربی‌مسوول و مربی فرهنگی مرکز شماره یک ایرانشهر، به عنوان بروشور برگزیده معرفی شدند.

در بخشی از بیانیه‌ هیات داوران آمده است، سرود و نمایش ۲ هنر زیبا و شادی‌بخش هستند که اگر با هم پیوند یابند شاید بیشتر لذت ببریم و بیاموزیم.

هیات داوران همچنین نکاتی را به هنرمندان سرودخوان کانون یادآوری کرده که از آن‌ جمله می‌توان به دقت در انتخاب سرودها به لحاظ ساختار موسیقایی و شعر، استفاده از فرم‌های حرکتی مناسب و متناسب با متن سرود، تمرین‌های ویژه برای استفاده‌ کامل از صدای همه‌ اعضای گروه و کنترل شرایط محل اجرا شامل صدا، نور و غیره اشاره کرد.

اجرای سرود، دف‌نوازی و آیین رقص محلی بلوچستان توسط اعضای مراکز فرهنگی‌هنری سیستان و بلوچستان از دیگر بخش‌های آیین اختتامیه‌ نخستین مهرواره‌ سرود آفرینش در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان بود که پیش از اعلام نتایج اجرا شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.