معصومه هادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه برنامه های هفته کودک در سیستان و بلوچستان با رویکرد عاشورایی برگزارشد اظهار داشت: با توجه به اهمیت حوزه کودکان، شناسایی جریان‌های فکری و عاطفی کودکان و نوجوانان در اولویت های کانون فکری کودکان و نوجوانان این استان قرار دارد تا اندیشه‌های اسلامی و ایرانی آنان عمیق‌ تر شود.
وی افزود: کودکان بزرگترین سرمایه های یک کشور هستند و برای پرورش فکر آنان باید سرمایه گذاری زیادی شود.
وی بیان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان از شمال تا جنوب این استان در خدمت کودکان است و برای پرورش آنان تمام تلاش خود را انجام می دهد.
وی گفت: بازدید کودکان از موزه ها و مکان ‌های تاریخی سیستان و بلوچستان به منظور حفظ سنت ‌ها و آشنایی با آداب و رسوم گذشتگان، برگزاری محفل شعر عاشورایی، نشست‌ های تخصصی ویژه‌ مربیان و ارتباط والدین با اعضا و سلامت روانی با حضور مشاوران مراکز بهداشت از جمله برنامه ‌های این هفته در این استان بود.
وی ادامه داد: دیدار سفیران کودک کانون به نمایندگی از همه‌ بچه ‌های سیستان و بلوچستان با استاندار، راه اندازی کاروان و نمایشگاه سیار برای کودکان روستاها و حاشیه‌ شهرها در زاهدان و حوزه‌ سیستان، برپایی نمایشگاه ‌هایی با عنوان آثار نشانه‌ های خدا از دیگر برنامه های اجرا شده این هفته در این استان بود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان ادامه داد: کارگاه‌های بازی مادر و کودک، شرکت اعضای خانواده در نماز جمعه، غبار روبی مزار شهیدان کودک و نوجوان و بازدید از مراکز فروش با هدف آشنایی کودکان با این مراکز و حمایت از تولید داخلی نیز در طول هفته‌ ملی کودک اجرا شد.
به گزارش ایرنا هم اینک 26 مرکز ثابت و سه مرکز سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سیستان و بلوچستان فعالیت‌ های متنوع فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی را به افزون بر 30 هزار عضو این نهاد ارائه می دهند.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.