مریم شهرکی روز یکشنبه در این‌باره اظهار داشت: این نمونه برداری جهت آنالیز پارامترهای فیزیکوشیمیایی آب توسط کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان انجام شد.

وی گفت: با توجه به وجود زمین‌های کشاورزی در روستای لادیز و احتمال استفاده از آب رودخانه توسط کشاورزان در این زمین ها، نظارت بر سلامت آب رودخانه از اهمیت خاصی برخوردار است.

رییس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: تهدید سلامت آب رودخانه لادیز در اثر عوامل آلاینده موجبات نابودی پوشش گیاهی منطقه را فراهم و باعث نارضایتی کشاورزان و دامداران می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پارامترهای DO,PH، دما و کلر آزاد از ۲ نمونه برداشتی آب در محل رودخانه اندازه گیری و خوشبختانه مورد مشکوکی مشاهده نشد.

شهرکی بیان کرد: مجموعه رودخانه و غار لادیز در حدود ۱۰۰ کیلومتری جنوب شرق زاهدان و حدود ۲۰ کیلومتری جنوب شهر میرجاوه در دامنه‌های شمالی قله تفتان در نزدیک مرز پاکستان قرار دارد.

وی گفت: این غار قدمتی بالغ بر هفت هزار سال داشته و طول آن بیش از ۲۰ متر و ارتفاع آن در دهانه غار ۶ متر است اما این ارتفاع در قسمت های مختلف غار متفاوت و در برخی قسمت‌ها بیشتر و برخی نقاط کمتر از چهار متر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.