وحید پورمردان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی گزارشات مردمی مبنی بر مشاهده یک سر تمساح سرگردان در زمین های کشاورزی نزدیک به رودخانه، محیط بانان شهرستان سرباز در منطقه حضور یافتند.
وی گفت: محیط بانان پس از حصول اطمینان از سلامت حیوان، با کمک همیاران و دوستداران حیات وحش منطقه راسک اقدام به زنده گیری و انتقال تمساح به زیستگاهش کردند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: این تمساح احتمالا به جهت دوری از جریان تند آب رودخانه در پی بارندگی های اخیر به مزارع کشاورزی حاشیه رودخانه سرباز رفته است.
وی بیان کرد: گاندو یا تمساح پوزه‌ کوتاه (نام علمی: Crocodylus palustris) نوعی کروکودیل بومی شبه ‌قاره هند و مناطق اطراف است که در کشورهای هند، بنگلادش، پاکستان، ایران، سریلانکا و برمه زندگی می‌کند.
پورمردان گفت: گاندو تنها کروکودیل بومی پاکستان و ایران و بزرگترین خزنده این 2 کشور بوده و زیستگاه اصلی این تمساح در ایران منطقه حفاظت شده گاندو است که بخشی از آن در چابهار و بخش دیگر در شهرستان سرباز قرار دارد.
وی افزود: بیشتر این تمساح ‌ها در برکه ‌های میان راسک، باهوکلات و باتلاق ‌های دلگان و کلانی در جنوب سیستان و بلوچستان متمرکز هستند.
9923**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.