محسن کهرازهی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم‌اینک سطح گلخانه‌های میرجاوه ۲۱ هکتار است که سالانه بیش‌از ۶ هزار تن انواع محصولات کشاورزی را تولید می‌کنند، اظهار داشت: با توجه به چالش کمبود آب تغییر الگوی کشت ضرورت دارد به طوریکه توسعه سطح زیر کشت گلخانه‌ها به اصلاح الگوی کشت و افزایش تولید در حوزه کشاورزی کمک می‌کند.

وی ادامه داد: بیش‌از ۸۰ درصد گلخانه‌های شهرستان میرجاوه به کشت گوجه‌فرنگی اختصاص دارد که بخش قابل توجه‌ای از گوجه‌فرنگی تولید شده این منطقه به دلیل کیفیت بالا به کشورهای حوزه خلیج فارس و روسیه صادر می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی میرجاوه افزود: برای ایجاد و توسعه گلخانه به متقاضیان تسهیلات کم بهره با باز پرداخت طولانی مدت پرداخت و در اسرع وقت نسبت به صدور موافقت اصولی آنان اقدام خواهد شد.

کهرازهی تاکید کرد: با توجه به اینکه بیشترین سطح گلخانه میرجاوه در بخش لادیز و در دامنه جنوبی تفتان قرار گرفته و دمای آن منطقه ۶ تا هفت درجه پایین‌تر از این شهر است و میزان سوخت کشاورزان منطقه مانند مناطق گرمسیری محاسبه می‌شود ضروری است شرکت فرآورده‌های نفتی به منظور حمایت از کشاورزان و جلوگیری از کاهش تولید نسبت به افزایش سهمیه سوخت گلخانه‌داران اقدام کند.
وی خاطر نشان کرد: این شهرستان دارای افزون‌بر هفت هزار هکتار زمین زراعی و سه هزار هکتار باغ میوه است.
به گزارش ایرنا میرجاوه در فاصله ۷۵ کیلومتری شرق زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.